Pagina's

woensdag 10 oktober 2012

72u's sleep....

Zondag had ik een sleep getrokken van reeën bloed en met het vel. 
Maandag hadden we van de ondernemersvereniging een gezellige bijeenkomst, een golfclinic. 
(asjemoos!)
Met de golfclinic heb ik niet meegedaan (ivm de blessure aan mijn rug), maar in de avond was er nog een feestje met eten en drinken. Tja en dat laat Bianca zich niet ontgaan.....
Etienne is een goede kameraad van ons en hij heeft een teckel "Jeanke". Van het een komt het ander en opeens gaat het gesprek over de jacht, de honden en de training van afgelopen zondag.
Etienne was voornamelijk geïnteresseerd in het spoor welk ik zaterdag had getrokken, dat wilde hij wel eens met Jeanke proberen. 
Een erg lange tijd van zaterdag tot dinsdag, maar ja wat maakt het uit, we proberen het gewoon. Lukt het niet dan hebben we een mooie wandeling gemaakt.
Dus dinsdagmiddag trokken we het bos in.
En verdraait........... die Jeanke, pakt het spoor op!! Niet 100% feilloos, maar grote stukken wel. 
Deze teckel is niet getraind, zo zie je maar, dat het gewoon van naturen in de hond zit en dat je het met trainen kunt verbeteren en verfijnen.

Hieronder foto's van JEANKE;


JEANKE


En die kleine pootjes gaan snel, zo snel dat zijn neus er niet opstaat.....


Daar gaan ze. 
En als je goed kijkt lopen ze goed. 
Dit kun je zien aan de witte blaadjes die ik aan de bomen had bevestigd


Jeanke is moeilijk te zien in de begroeiing en naast zo'n grote kerel


En het vel hangt nog steeds in de boom. 
Jeanke heeft het gevonden.....


Niet voor lang, want toen ik Amber losmaakte rende die in een rechte lijn naar het vel.
Het vel kwam ze me brengen!?
En dat stinkt!!!!!


Ik had het vel stiekem weggegooid zodat Amber het niet zag, tot 2x toe kwam ze het me brengen.
Ze is te ijverig, ook als je dat net niet wilt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten