Pagina's

dinsdag 2 september 2014

Puntjes op de i zetten....


Aanstaand weekend gaan we met een groepje veldwerkcursus doen in Frankrijk. 
Ton Slager en Wim Remotel zijn onze leraren. 
Om niet helemaal af te gaan dat weekend zijn we toch een beetje aan het trainen, voornamelijk op de zit-fluit (zitten op afstand). 

Aan hun neus, werkwilligheid en jachtkwaliteiten mankeert niets laten we dat even voorop stellen. 
We proberen te trainen volgens het boekje (en dat stapsgewijs)

Jong jong jong..... het ging niet zo als ik dat graag wilde. 
Op een veldweg op afstand te laten zitten gaat prima, best ver. 
In het veld is dat toch andere koek! Zodra ze een spoor in de neus hebben hebben ze modder in hun oren, ggrrrrrrr. 

Nu verwacht ik misschien wel erg veel van Amber, vooral omdat ze het goed doet zowel op training als in de jacht. 


ZIT, dit is maar op 5 a 8 meter.....
Ik wil dus dat ze dit waar dan ook doet en elke afstand. 


"Ik doe toch zit, waarom ben je zo gestrest"


Kom voorrrrrr..... dat gaat van een leien dakje


Gitte met Abby gaan het proberen; 


Mooie foto......


ZIT!!


"Oke, zit....." denkt Abby


"ik doe het toch goed" denkt Abby


ZIT, ZIT........ZIT


"Huh.....wat??....."


Pprrrrrrrttt...... ZIT!!



Dit was het eerste veld waar we een poging hebben gewaagd. 


Dan maar meteen even de "down"-fluit/commando oefenen...

boven: Amber
Beneden: Abby



Na een modderbad van Amber een zit commando op het pad


zelfs in duo gaan ze netjes op het pad zitten.



Het 2de veld in de bieten


Abby gaat netjes zitten. 
Ze kijken toch een beetje verbaasd en vragen zich waarschijnlijk af;
"wat willen jullie toch van ons"


"Wat moet ik?? ZIT, maar ik wil naar Amber"


"Oke, jij je zin..."


"Kijk eens hoe goed ik kan zitten...... stomme baasjes met hun ZIT"


en daar staat de gek....... "prrrrrrrtttt ZIT!" ZIT......ZIT



"Doe ik toch....... ik snap ze niet..... ik zit"


"Jong die baasjes zijn lastig, moet ik weer zitten. Laat me toch gewoon gaan"


"Jaaahhh dat is het werk..... lekker sjezen" 


"Huh voorkomen.... ik was net lekker aan het rennen?!"



"Ja ja ....oke ZIT"



"En nu weer voorkomen, ze weten echt niet wat ze willen?"


"En nu mag ik weer, Yeeehhh"


Prrrttt ZIT, ZIT


"Ik dacht het niet........."


"Pffff alweer ZIT"



"Ik krijg in ieder geval iets lekkers"


"je weet het echt niet hè? Voor een lekker snoepje doe ik het wel hoor, .....voor de zoveelste keer....Zit"


We lieten ze ook af en toe rennen om even "los" te komen.
Tja die vrijheid vind Amber geweldig en zoekt dan meteen verkoeling van al dat "gezit" 
Dat doet ze om me te treiteren, hihi




Vieze hond!


En Abby loopt netjes langs die poel die naar "rotte kool" ruikt.
En ik heb zo'n hond die je dan uren in de wind ruikt, hmmmm


Het laatste veld.


"Huh...? nu weet ik het niet meer........ze wijst naar rechts....... ik ga maar zitten" 



ZIT, ZIT


"ik heb geen zin meer........." denkt Abby



"is DOWN ook goed??"





De laatste run voor Amber. Ze heeft er zin in. 


Op dit veld ging het ook beter dan de andere velden. 


Mooi geluisterd Amber. 




Zelfs het digeer-werk ging beter.









Braaf!
Je bent klaar, VRIJ

"dat heb ik nu de hele tijd willen horen VRIJ" denkt Amber. 

En ik zeg voor komend weekend;
  "op hoop van zegen" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten