Pagina's

zondag 14 november 2010

Hondenweer! Succesvolle vossenjacht!

Zaterdag de 13de november.

De hele nacht heeft het geregend, ik wordt wakker, ppfff het regent nog. Buienrader gekeken, het zou de hele dag zo blijven. Wat te doen? toch mee gaan op vossenjacht? Amber meenemen? of niet? Of heerlijk een uurtje terug in bed duiken?

Besloten om toch mee te gaan met Amber, ondanks dat ze loops is. Ik wist dat er alleen maar teven meegingen, dus waagde ik de gok.

Geen moment heb ik spijt gehad, ik vond het wel wat hebben, kletsnat worden en door de velden baggeren. De veldwegen en straten waren inmiddels riviertjes geworden, maar dat kon de pret niet drukken onder de jagers. En als je zo de hele dag buiten bent in dat weer, valt het niet meer op dat je zeiknat werd, heel vreemd?! Aan het einde van de dag waren de kleren doordrenkt en loodzwaar.

Hieronder een impressie van die dag met wat toelichting bij de foto's;



Allereerst presenteren wij U het tableau; 3 vossen!
Ondanks het weer een goede vossenjacht.



De drijvers met enkele jagers en honden.
We waren met 15 schutters, 20 drijvers en 5 honden (2 duitse staanders, 2 heidelwachters en 1 Grote Münsterlander)



Zul je net hebben, heb je 2 honden mooi staan, schitterende achtergrond, wil je een kliekje nemen, draaien ze zich om. Het is net alsof ze tegen elkaar zeggen: "stom dat poseren, kijk dat veld, daar mogen we straks in jagen"


3 Vossen gezien en 1 geschoten in jachtgebied Noorbeek. Was al een geweldig resultaat en maakte de dag goed ondanks het weer.
Amber zit met trots bij de vos.


4 vossen gezien, 2 geschoten in jachtgebied Eckelrade
(tussen Cadier en Keer en Eckelrade, onze achtertuin)
Amber wil de vossen even inspecteren en besnuffelt ze van kop tot staart.

Hier loopt de jager (Tim) met de 2 vossen, je kunt zien hoe hard het geregend heeft, hij loopt in een rivier. Erg mooi beeld was dit, jammer dat ik alle foto's met mijn telefoon heb moeten maken, de kwaliteit schiet er bij in.


Collega Jager (met rode auto) uit een ander jachtgebied kwam even buurten.
(Amber krijgt geen genoeg van de vossen en blijft in de buurt)




De jagers en drijvers bij elkaar. Pauze wordt genuttigd met een appelflap, snaps, bier en fris voor de liefhebbers. Ik heb het gehouden bij een appelflap en "jagerbitter"


De 2 vossen (toch eigelijk wel zielig "we doen het voor het natuurbehoud" spreek ik me moedig toe)




Toespraak rondom het tableau. Met dank aan de gastjagers en drijvers uit Zeeland en Brabant.


Nog even een close-up


Deze heer (uit Zeeland) heeft voor het eerst in zijn leven een vos geschoten en dan doen we het meteen goed, 2 stuks!
Amber blijft inspecteren.


Geprobeerd om alle honden te poseren bij het tableau, het resultaat 2 honden, de rest is ervan door, hihi.

CONCLUSIE:

Ik vond het een geslaagde dag en het (voor)jagen heeft me prima bevallen. Weer of geen weer een jager trekt er op uit, met of zonder resultaat.

 Het jagersbloed kookt in me, dus ik was erg blij met alle uitnodigingen die ik na deze jacht heb binnen gekregen en voel me zeer geëerd. Ze vonden dat Amber het voorbeeldig heeft gedaan en willen haar graag bij volgende gelegenheden weer mee. (SUPERTROTS) En dat na 2 jachten te hebben gelopen, ik heb er weinig verstand van, maar volgens mij deed ze het echt goed. Ze vonden haar buiten de jachtkwaliteiten ook nog super mooi en sommige kende (herkende) het ras niet, dus ook nog even het ras gepromoot.

Ze heeft in de belangstelling gestaan, onze GROTE MÜNSTERLANDER.

5 opmerkingen:

  1. Chapeau.

    Jullie kunnen beiden trots opjezelf zijn.


    Groeten,
    Hildegard en Christiaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wansmakelijk/walgelijk vertoon...
    Niet het dier maar de mens is het 'beest' en toont z'n ware destructieve aard nog maar eens!
    En daar ben je dan trots op...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks natuurbeheer !!! Moordenaars !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. honden zijn leuk, maar ermee jagen is barbaars.

    BeantwoordenVerwijderen