Pagina's

zondag 18 december 2011

Laatste Wintertraining voor 2011

Vandaag hebben we de laatste training gehad voor 2011. Dit hebben we afgesloten door een wandeling in combinatie met 2-tal apports.
Het was alweer gezellig!

Christiaan heeft wat foto's gemaakt en enkele zal ik hieronder plaatsen.

Mag ik jullie voorstellen de Grote Münsterlander groep:
Links van de bank: Doerak
Voor de bank: Abby en Floyd
Op de bank: Meggie en Amber
En rechts Brutus

We missen helaas op deze foto  Baron Casper, Barones Freya eveneens Grote Münsterlanders. 
Verder Quax (Duitse staande korthaar), Baila en Djego (Heidelwachters) en Pablo (kruising tussen teckel en Jackrussel)

We hebben vandaag een ongewoon apport uitgevoerd. Een apport met een hertenkop.
Dat krijg je als je schoonbroer een slager is. Hij had vorige week een ree te slachten en dacht mij een plezier te doen om wat reeënpoten, wildzwijnpoten en een hertenkop te bewaren.
Dus Dominique kwam met een krat aan met de mededeling "de groeten van Daniel"
Oké dacht ik.........."wat zou er dan inzitten?"
Oh jee..........wat moet ik daar nu mee?! 
Dus vorige training had ik wat reeënbloed meegenomen en een sleep uitgezet met de reeënkop als apport.
Vorige keer heb ik geen foto's gemaakt, het ziet ook heel vreemd uit om een hond een reeënkop te zien apporteren.
Maar vandaag zijn er foto's van gemaakt. 


Baron Floyd, prima gedaan. Dit vindt hij helemaal geweldig. 
Hij kan er ook niet zo goed tegen als eerst andere hondjes voor hem aan de beurt zijn.


Baron Brutus, de arrogantie en dominantie straalt van hem af, maar hij is zo lief!
Op Amber na is hij de roedelleider
Als hij te fel tegen de andere honden is, dan krijgt hij toch een correctie van zijn moeder. 
Daar zeg je U tegen. 


Doerak kijkt lekker eigenwijs 
"Ik heb hem gevonden maar je meent toch niet dat ik dit ga apporteren hè?"
Hij heeft hem toch binnengehaald


Meggie vond haar trofee veel te leuk en heeft eerst een aantal ererondjes gelopen voordat ze haar binnenbracht.


Abby duikt erop en bracht haar netjes binnen


Amber, ze is zo snel dat de foto helemaal vervaagt....


Na weer een stukje te hebben gelopen zijn we op een open veld terecht gekomen , daar hebben nog gemarkeerd met een eend. Een alledaags stukje wild.....


Ton met eend




Baron Brutus


Baron Brutus wilde niet voor zijn baasje gaan zitten. Dus merel pakte hem goed aan, echter Brutus bleef weigeren, maar Merel hielt vol en ging zelfs op hem zitten om hem zover te krijgen.
Goed gedaan Merel!!



Barones Abby


Barones Meggie


Doerak


Baron Floyd


Het groepje! Erg jammer dat er een aantal verhinderd waren van mijn klasje.
Maar ik was erg blij dat Hildegard en Christiaan mee zijn gekomen ondanks dat ze Freya thuis hebben gelaten omdat ze voor het eerst loops was. 
En met die Baronnen om je heen was dit inderdaad beter zo.....


en dan nog de laatste mooie foto voor vandaag.
Helaas is Brutus niet op deze foto, maar wel Djego.
Tijdens het nemen van de eerste groepsfoto was Djego de hort op!!
Dit heeft wel een tijdje geduurd........

Van links naar rechts
Djego, Doerak, Meggie, Amber, Floyd en liggend Abby


2 opmerkingen:

  1. Het was een gezellige eindejaars wandeling.
    Met een lekkere afsluiter.
    Na een badbeurt voor Abby zijn zij en ik
    heerlijk op de bank in slaap gevallen.
    Abby heeft liggen dromen. ( vast en zeker van rondrennende hertenkoppen)
    Bedankt voor de soep. Tot 2012. Waar we vol goede moed de training weer gaan hervatten.

    Groetjes Gitte en Abby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hildegard en Christiaan18 december 2011 om 19:22

    Het was weer "unne super sjoene daag".
    We hebben Freya alles verteld tijdens haar wandeling. Ze wenst haar hele familie en vrienden fijne feestdagen en een goed begin in het volgende jaar.

    Waltmanns Heil

    Freya

    BeantwoordenVerwijderen