Pagina's

maandag 8 oktober 2012

Een "doe eens gek" training!!

Ik ben me al weken aan het verheugen op de training van afgelopen zondag.
Soms zit de ondeugd zo in me dat het eruit moet, kennen jullie dat gevoel?

De groep heeft afgelopen weken zo hard gewerkt aan het het 'VAST HOUDEN' en ik zeg ook altijd ' een hond moet alles kunnen apporteren of vasthouden'.
Dan vind ik het leuk om dit uit te testen en de hondjes en baasjes een beetje te plagen........

De hele week heb ik binnenpretjes gehad en hoopte zo dat het lukte en ook mislukte, hihi

Op het menu stond;
* eieren, zacht en hard
* ballonnen gevuld met water
* bierflesjes, gevuld en leeg
* beschuit

Al bij de voorbereidingen had ik al pret!!

Maar eerst..............foto van de dag;


"Biertje baas??"

Het is niet te geloven met die kleine Sil.
17 weken is dit hondje en doet mee als een volwaardige volwassen hond. 
En alles houd ze vast, het hele menu!!


Ik zorg altijd dat ik als eerste op het terrein ben om alles in zijn gereedheid te brengen en op te zetten.
Thuis had ik met Amber geoefend of ze een ei wilde apporteren, dat was eerlijk gezegd niet zo'n heel groot succes moet ik zeggen.
De twijfel sloeg al toe, maar het plezier des te groter.
Ze nam het ei wel netjes vast, maar zodra ik zei "kom voor" ........patssssssss daar lag het ei op de grond!!

Met de ballon had ik nog niet geoefend, dus toch even kijken of dit wel ging...........
En zie hierboven op de foto, whaaalaaaaa!!

Ik glunderde van oor tot oor en zag de eieren al kapot vallen en de ballonnen met water kapot springen. 
Vieze en natte kleren, ooohhhhh YES!!!
De groep arriveerde......... een grote groep, ik had namelijk al een tipje van de sluier opgetild.


Wat boffen we met het weer!!
Ik geloof dat we met 14 honden waren.....


Zoals altijd even een warming-up.....


Ditmaal slalom en andere honden negeren.....


Om de spanning op te bouwen, moesten ze eerst allemaal het blok halen om even te laten zien hoe ver ze allemaal waren gekomen.......gniffel gniffel..........

Boven: honden plaats en blok halen....


Je ziet al bij velen grote vooruitgang......




Wilde nog even kwijt dat Petra het heel goed heeft gedaan afgelopen zondag. 
Chapeau!!


Hihi ......leuk hè, Silke....


En daar ligt het werkmateriaal.
Claire kwam me vragen; "wat ben jij allemaal van plan?"
"zijn dat rauwe eieren?"
JAJA ......gna gna..... ook rauwe!!


Het materiaal werd bewaakt door Ellen en Amber


Ze geloven me niet?! Wat gaan we doen ? Hihi


Er kwam uit alle hoeken.
"Ehhh Bianca, doe jij dat dan maar eens voor"
Maar ik had al geoefend........haha


Yes!! geen kapotte ballon, hihi braaf Amber.
(wel last van mijn rug)


Daar begon het feest, uitdelen van de ballonnen.....


En stiekem had ik toch gehoopt dat er meer ballonnen zouden spatten.


Dat gaat erg goed.....


Ze doet het gewoon!


Brutus ook!


Jip! Freya ook.


En jawel Frans, ook onze stadshond doet het!!
Goed zo Floyd!


Coco Chanel, kijkt erg geïnteresseerd in de ballon


Ahhhh jammer....


Ze hebben de handjes vol aan Baily.....


Abby voerde zelfs een apportje uit met de ballon.


Goed he?


En ook nog netjes afgeven!!
Heel netjes Gitte.....


ook Nickel deed een apport.


Hihi zo baas zo, zo hond!
Ze kijken alle twee hetzelfde......zo van; "huh...... is dat nou echt de bedoeling!"


Boven Amber, die zat al een tijdje zo....

De flessen bier zijn aan de beurt!!
Volle flessen voor de gevorderen en lege voor de beginners.


Sil, niets is voor haar te moeilijk....


Frans met Floyd


Heel goed, mooie greep.


Nickel met een vol flesje......
Naderhand was ie leeg......hik hik (grapje)


Freya


"help er nou niemand me?"


Ook zo baas, zo hond.
Ze kijken alle twee heel ontspannen naar de rest.



En er werd even een groepsfoto gemaakt van de honden die netjes en lang de fles konden vasthouden.
Eigenlijk hoort hier nog Diego bij.......

Van links naar rechts; Sil, Freya, Nickel, Abby en Brutus


Boven; Sil, Freya, Nickel en Abby.
Mooie reclame voor Jupiler!!


Freya zegt: "zeg Sil, jij mag nog geen alcohol, dat is pas voor 16+", 
waarop Sil zegt: "jamaar dit is een lege fles hoor!"


Hoe relaxt kun je erbij liggen hè?
Brutus, prachtige kop!



En Petra met Diego, jammer dat het net niet lukte tijdens de groepsfoto.


En ondertussen wordt er nog even geoefend.....

Het volgende gerecht is aan de beurt, de eieren!!


Debohra en Uno



Brutus en Merel



Sil


Frans die Floyd toespreekt


Onder en boven; Gitte en Abby



Hihi Hildegard en Freya



Heel goed!


Met ei aan het lopen,,,


Tja Paul...... hoor ik daar .....krraak??


Nee, toch nog heel?


Ben bang van niet, hahaha


Kapot!!



Freya met rauw ei....



Rauw of gekookt?


Oeehhh jee???


Toch een rauw, hihi.....


Dat draaide bijna uit op een eiergevecht.....


Dat ging goed he?


Claire die zich ontfermd over Floyd


En frans ook!!


Coco



Na het eierfestijn mochten ze als beloning het ei opeten....

Op na het nagerecht, de beschuiten.......


Jaja ik doe het nog wel eens voor......
Beschuit vinden alle honden lekker. Dus hier komt de verleiding erg om de hoek kijken.
Ze moeten het vast houden en niet opeten!!
Dus zouden ze toch de neiging krijgen, is er het commando FOEI, die we ook vaker oefenen.
Het negeren van voedsel!!


Boven Nickel, netjes.


Axel: "oh geef me dat koekje toch, kijk eens hoe netjes ik zit?"


Ik moet zeggen er is wel aandacht van de hond, hihi


Knap hoor!


Paul gaat het toch eens proberen met Axel......


Hihi, niet gelukt!! En uit die mond nemen......


Petra en Diego, SUPER!!!



Zeg maar AAAAAA


GOED ZO!!


Ons natuurtalent.....kleine Sil


Doerak denkt......'mmmmmmm kom maar op met dat koekje!!'




Nog zo'n lekkerbek, Abby......



Cecile kijkt even bij de andere af hoe zij het ervan af brengen...
Terwijl Skipp toch wel erg verlekkerd naar die beschuit kijkt.
(mooie foto)


"geef nou maar" denkt skipp


"En VAST Brutus!!" zegt Merel


Braaf Brutus.


Coco, kom hier met die koek, kom maar......



En dan nu het echte werk!! De dag ervoor heb ik een sleep getrokken van hertenvel en bloed. Ik schat de afstand tussen de 300 en 400 meter. Het is ongeveer 24u's sleep.
De sleep ging over een moeilijk parcours tussen stuiken, over bomen, een. helling af, het bos in.



Nog even de groep toespreken waar ze op moeten letten. 
Ik had voor de baasjes briefjes opgehangen dat ze ongeveer wisten hoe 'de sleep' zou lopen.
Ze moeten het rustig uitvoeren en niet gaan rennen, de hond neemt het tempo van de baas aan, niet andersom!!


Wat een aandacht......


Coco


Floyd


Baily


Abby


Uno


Skipp


Diego


Nickel


Axel


Freya


Brutus



Aan het einde van het parcours hing het hertenvel in een boom.
Boven Sil en beneden Floyd



Het was een geweldige les, veel gelachen en hard gewerkt!
Het lijkt af en toe onzin wat ik me verzin, maar vergis je niet dat dit hard werken was voor de honden.
Het is het negeren van verleiding en voedsel, daarbij subtiel aannemen van producten.
Ze leren verschillende voorwerpen in de mond te nemen, andere smaken en vormen.

Voor ons heel erg leuk, maar voor de honden moeilijk en verleidelijk.
Goed gewerkt allemaal!! Complementen!!

En gewoon thuis oefenen met alles wat voor handen is, bananen, komkommers, schoenen, blok hout, appels, pak spaghetti noem maar op........











Geen opmerkingen:

Een reactie posten