Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

Zweetwerk......

Afgelopen zondag stond in het teken van zweetwerk.
Even weer eens wat anders voor de honden, in de vriezer heb ik nog ree huiden liggen.
Alleen had ik niet zo goed gekeken .............het was het hoofd van een ree ipv het vel.
Tja........... dan maar een sleep met het hoofd van een ree. Het werk blijft hetzelfde.

Het is eigenlijk een griezeltraining geworden, haha.
Daarom heb ik niet meteen een hond met hertenkop als foto van de dag genomen, dat schrikt zo af. :-))

Dus hier is ie dan:

FOTO VAN DE DAG:


SOPHIE
Aan het werk tijdens het zweetwerk, ze werd even afgeleid door de cameravrouw Inge, maar deed het bijzonder goed!

Onderstaande foto's zijn voornamelijk zeetwerk foto's, kijk, geniet, griezel en huiver........, hahaha!


Daar gaan we het bos in, Hildegard en ik.
Hildegard heb ik lang niet meer gezien dus het was hartstikke gezellig om samen het bos in te gaan.
We hebben een sleep getrokken van ca. 100 meter over stammen, door stuiken en tussen de bomen. 
Het was flink ploeteren......


Hieronder volgen de foto's in willekeurige volgorde: 


Jikke


Jikke liep trouwens in 1 lijn netjes de sleep na......


En goed belonen, prima Jeroen!!


De hertentotempaal.......


Oeps.... Sophie loopt even van het spoor af.........


"Oh kijk!!! Dit is de geur waar ik achteraan ben gegaan?"


Boven en onder: Freya.
"Ik weet zeker dat het hier ligt?? Maar waar?? Bianca kennende legt ze ook wel dingen hoog"
"Waar is het nou??"


"Hey!!! Gevonden!!"


"Hoi.....reetje, ik ben Freya"


"Vrouwtje.....waf!! Hier is het""


"Wat is dit eigenlijk..... het ruikt naar dat spoor?"


"Ja ik weet het zeker, dit is het wat mijn neus heeft geroken"


Ook Freya liep het spoor en heeft Bami gevonden.....


"kijk baas..... goed he?"



"Huhhhh??? Wat is dit??"


Lara liep het spoor erg netjes......


Hoe was het ook weer Bianca? Deze hond heeft geen jachtinstinct !?
Dit zeiden ze op de aanlegproef.......
Nou??? Ik dacht het wel!! Ze liep de sleep perfect, zeer precies!!


Hebbes, goed zo Jedy!!




Hierboven en beneden zien we JIP, een Drentse patrijshond. 
Een nieuw lid, binnen de club


Ondanks dat ze nog nooit iets van jachttraining heeft gedaan, deed ze dit verbijsterend goed.
Het zit toch in de honden hoor.....


Jip, kreeg er geen genoeg van.


Boven en beneden; Nog een Drent, dit is de reu Scotsch!
(pffff...... weer moeilijk om ze uit elkaar te halen, hihi)



Ook hij liep het spoor erg goed!




"baasje, deze nemen we mee naar huis!! Heb ik eerlijk gevonden!!"
Leuk voor op de salontafel?!


Ik had met Amber even proef gelopen samen met Hildegard, om te kijken of ik de sleep goed had getrokken.
Ze zaten op een afstandje te kijken naar de resultaten van de honden. 


Gewoon mooi......

Mededeling:
Hemelvaartdag geen avondtraining!
Zondag 12 mei wel!!
Let op: Zaterdag 18 mei is les, ipv pinksterzondag! 10.uur Orenberg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten