Pagina's

maandag 11 november 2013

Vossenjacht Eckelrade (Ikkelder) 2013


Afgelopen zaterdag, 9 november, waren we uitgenodigd op de vossenjacht in Eckelrade. 
Dat is voor mij een thuiswedstrijd, beter gezegd .......mijn achtertuin.

Afgelopen week heeft het alleen maar geregend, geregend en geregend. Dus regelmatig keek ik op mijn weerapp, wel 4 st, want stel een andere weerapp gaf wat beter weer aan dan de ander, dan neem je natuurlijk die wat het beste uitkomt, haha. Hoe dichter we tegen de zaterdag gingen, hoe beter het weer. 
Wat hebben we fantastisch weer gehad. Volop zon, geen regen!
Super dag om een drijfjacht te organiseren.


De jagers en drijvers verzamelen zich voor de eerste drift.
Het is de eerste keer dat de John de Groot het grootscheeps had aangepakt in Eckelrade om deze drijfjacht te organiseren. Petje af John, het is fantastisch gegaan!


De opstelling van de drijvers, wachtend tot de jagers op post stonden.
We droegen op voorschrift van John, allemaal oranje vestjes, zodat iedereen goed zichtbaar was.


Een oude bekende.
Mark en Bailly


Ron Mourmans, een vriend van ons ging ook mee. 
Dat is heel fijn dan kon hij zich over 1 hond ontfermen. 
Hier staat hij met Brutus.


De eerste drift wordt gelopen...


Amber aan het werk.
Ook de honden hadden vestjes aan. Alleen Amber die had een halsband. Hierdoor kan ik haar herkennen. Brutus en Freya droegen een vest.


Boven en benenden, Freya


Freya had iets in haar neus en schoot de boomgaard in. 


Hier komt ze op commondo terug.


Amber en vooraan Brutus


De tweede drift was een veld met hoogstaand gras. 
Ik vond het een beetje vreemd, ik kon me niet voorstellen dat hier een vos in zou zitten.
En toch schoot een vos vanuit dit stuk het bos in. 
De vos was de jagers te sluw af.


Hier komt Brutus ...... aan de kant!


eveneens Brutus


De drijvers op het grasveld.


Drift afgelopen, verzamelen om naar de volgende te gaan.
Christiaan en Freya deden voor het eerst mee. 
Heerlijk om al die jaren te trainen om dan de praktijk in te gaan.
Ze deden het zo goed, dat ze volgende week weer mee mogen naar Noorbeek.



Even een fotootje van het stel...... 
v.l.n.r Christiaan met Freya, Brutus in het midden, Ron met Amber..... en ik achter de camera.


De honden hebben al hun aandacht gericht op iets anders, ze willen weer aan het werk.


Een onder onsje, ze hadden het over de ontsnapte vos.....


Inmiddels komen de jagers en nog wat drijvers terug




Boven, Ron

De volgende drift was een maïsveld, direct gelegen aan een drukke weg.
Hier was ik niet zo blij mee, de honden bleven aan de lijn.
Een onmogelijke taak om samen met je aangelijnde hond door de maïs te lopen.
Je krijgt slaag van die maïskolven, hihi.


Christiaan op post.


Brutus is er klaar voor.....


Niets is uit de maïs gekomen, behalve de drijvers en hun honden.



Hele karavan op weg naar de volgende drift.


En dan bof je toch dat je op zo'n mooi stukje aarde woont.


Drijvers op rij met vooraan Christiaan


Amber en Brutus aan het werk


"toe maar Brutus, zoek de beestjes" 


Christiaan...... op zoek naar Freya?!


Ron met Amber, wachtend op ..... wat gaat gebeuren


Hier is John aan het bellen met een van de jagers. 



En daar lopen we weer ....


Er wordt geschoten!!
Boven Amber...


Dora, is er altijd met de pinken bij.


En apporteert de aangeschoten vos



Vos 1....Binnen!


En die gaat dan mee. De vossen worden opgestuurd voor onderzoek.


Na de eerste vos geschoten te hebben is er pauze.


En daar moet op gedronken worden!!


PROOST christiaan


Ze hebben prachtig gewerkt, onze Grote Munsterlanders



Ook voor hun is het even een rustmomentje
Links Brutus, Midden Amber en rechts Freya


Mijn lieverds....


Mooi is ie hè, hij is ook niet voor niets Clubwinner 2013 en Ned. Kampioen


En het zusje van Brutus, Freya.....


Ron, Christiaan en de honden



Ik, de gek..... en Amber en Brutus,







We zijn nog niet klaar......


Drijvers zijn er klaar voor.
Ik krijg nog een complement dat "onze" honden erg goed luisterde en mooi werk lieten zien.
Nou, dank je..... daar doen we het voor!



"os sjoen Limburg"
Dat is nog eens een drift.... tot helemaal aan de bomen.


Boven en benenden, Brutus aan het werk.
Het is trouwens heel moeilijk om de honden aan het werk te fotograferen. Ze jumpen door het mosterdzaad





En opeens schieten 3 reeën uit dit veld.
Brutus en Freya er achter aan. 
En daarvoor had ik Brutus een teletac omgedaan om hem te corrigeren.
Amber daar en tegen is reeënproef 


Een van deze reeën is tussen de benen van Christiaan op gesprongen.
Christiaan lag gevloerd...... en heeft even oehhhhh en aaahhhhhh moeten zeggen. 
(laat ik nou dit niet gezien hebben, ik was met het fotograferen van de reeën bezig)


Brutus en Amber....

Opeens zie ik Christiaan gehurkt zitten.
Wat raar.... gevallen???
Naderhand hoorde ik dat zijn klokkenspel gekneusd was door een opgesprongen ree.
OEPS...... hihi (sorry leed vermaak)


Tweede vos is binnen, apport door Dora


Amber gaat eens kijken of ze kon apporteren.
Helaas Amber, Dora was je voor...... jammer!


Los Dora!!!




Loopt een beetje lastig hè? 
Hihi ik bedoel door het mosterdzaad...... hihi




Na een zware drift is het tijd voor een afkoeling.
boven Brutus die een modderbad neemt.


Tja en Grote Münsterlanders zijn hier natuurlijk kampoen in. 
boven en beneden Amber




Op na de volgende .......





Mark en Bailly


De volgende drift was door een dicht begroeid bos. 
Mark stond naast me.
LACHEN Mark!!


Aan de ander kant RON met Amber.
LACHEN.....


In dit stuk, kun je alles tegenkomen, reeën, zwijnen, hazen en vossen.....


Ik hou daarom de honden kort, 7 meter maximum



\

Een pad tussen het bos.


Helaas niets.....helemaal niks.


Alle ballen verzamelen!!


Rustmomentje.....



Hier staan we om naar de laatste drift te gaan maïsveld 




We gaan op post staan en wachten op het signaal 
Tuuuuuuuuuttttt


Amber die wat paniekerig was omdat ze me niet zag staan.
Maar toen ze me zag was alles prima.


Hier hebben we ze toch losgelaten, anders is er geen beginnen aan.
Ook hier kans op zwijnen. Ik ben hier niet zo fan van. 


Laatste stuk in het veld.



ik roep "Brutus" .... "Ja" denkt hij...


En daar komt Christiaan met Freya het bergje af.....




Je staat er goed op Ron!



Knap werk geleverd!



"Der Kerel...."


En staan we compleet op de foto!



En als afsluiter 
Brutus is modus "rust" 

John, Dank je voor de uitnodiging het was een fantastische dag, prima verzorgd!!
Als je ons nodig hebt....... je weet ons te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten