Pagina's

maandag 18 november 2013

Vossenjacht in Noorbeek 2013

Op 16 november zijn we uitgenodigd op de vossenjacht in Noorbeek. Ditmaal een thuiswedstrijd voor Brutus, hij woont namelijk in Noorbeek bij mijn schoonbroer en familie. 

Wat betreft de weerberichten zou het een zonnige dag worden met in de vroege ochtend wat mist, die in de ochtend zou verdwijnen. De temperatuur zou ca. 3-5 graden zijn.
ZON, die heb ik niet gezien!! De hele dag is het erg mistig geweest. 
Voor de foto's geeft dit wel iets mysterieus.

Ook de vos hielt zich verborgen en er is geen schot gelost. Wel mooie andere beestjes gezien, fazanten, hazen, konijnen, reeën zelfs een patrijs. 
Maar een vos.........HO MAAR!!

Dat wil zeggen dat Tim van Asten de wildstand van de vos goed onder controle heeft. 
Of de vos is te sluw geweest en ze lagen lekker in het holletje hun zaterdag te verslapen. 

Wie zal het zeggen??!! 

Hieronder een fotoreportage van een geweldige dag in het veld; 
Veel plezier.....


Even verzamelen op "der plei van Hoeve de Peul"


Wij zijn in Noorbeek te gast bij Familie Warrimont, waarvoor onze dank!
Dit is altijd uitermate goed verzorgd......



Een toespraak van Tim van Asten.
Het doel van deze dag is om te jagen op de VOS, ander wild is deze dag verboden.
Er wordt alleen een schot gelost als alle veiligheidsnormen in acht zijn genomen. 


Richard Ramakers
(Op 14 december ben ik bij hem uitgenodigd om op het Lanakerveld te gaan jagen)
HINT: Dus jagers...... als jullie me nodig hebben, plan niets op deze dag!!!


Ik vind die man met die lekker snor zo leuk om te fotograferen.
Ik moest me beheersen om niet met mijn vingers een krulletje in zijn snor te draaien.
(ik heb wat met met snorren, vooral indrukwekkende snorren)



En dan is het zover, we gaan ons klaarmaken om naar de eerste drift te gaan. 



De drijvers worden even toegesproken



Nog een fotogeniek persoon.


Bib (de enige vrouwelijke jager), midden Chris en recht Richard.
Ehhh ... jullie moeten op post gaan staan?


Er wordt onderling flink wat gebeld.



Oh ja, Christiaan met Freya was er weer bij, zijn 2de keer en er zullen er nog volgen. Eenmaal het virus, altijd het virus!


Tuuuuuutttttttt het toetersignaal.
Al blaffend gaat Amber van start en Brutus volgt zijn moeder. 


Freya (met het wit puntje aan haar staart, anders hou ik ze echt niet uit elkaar) 
Stormt ook het veld in



Hier staan we aan een volgend veld.
We hebben diverse velden gehad, mosterd-,bieten-, lijnzaad- en maisveld. 


Ohhhh Help..... de grote boze wolf komt op me afvliegen.
JAGERS!!!


Brutus in zijn element.....


En ook Amber geniet van zulke drijfjachten



Af en toe moet ik Brutus toespreken "Kom maar Brutus, zoek de beestjes" 


Jaja .... heel netjes op rij.....


Daar hebben we Dora weer, ze was vorige week ook in Eckelrade erbij.
Vooraan Amber. 


Hier stond het mosterdzaad erg hoog....


Het lag trouwens langs het voetbalveld van Noorbeek, waar net een partijtje was gestart. 
Ben achteraf blij dat hier geen Vos is uitgekomen, die pupillen (de jeugd) had zich een hoedje verschrokken als opeens een vos het voetbalveld kwam opstormen en erachteraan een hond om vervolgens een Vos te apporteren. 
Hihi..... mooi hè die fantasievolle beeldspraak.


Een aantal honden aan het werk


Een paar schutters komen terug van hun post (langs het voetbalterrein)


Dora heeft iedere week een ander baasje. 



Eugene Boermans, een goeie bekende van ons. 


Prachtig, jagersplaatje.


Hier staan we bij de volgende drift. Amber wordt grotendeels los voortgejaagd. In ieder geval hoef ik niet steeds aan te lijnen, ze blijft netjes bij me.
Maar als de toeter gaat, weet ze dat ze mag vertrekken.



Brutus blijft vooralsnog even aan de lijn.



Christiaan en Freya staan naast me.


En toch heeft die mist iets speciaals. 
Je krijgt prachtige stillevens in het veld. 
Het veldkruisje links, de bomen met hun prachtige takken en enkele bladeren, een jager op post.
Het heeft wel wat....



"Jippy" denkt Brutus, "we mogen weer!"


Is dit nou Freya of Brutus?? Of Amber? 



Weer zo een mooi plaatje....



Brutus die net zijn hoofd boven het veld houdt, met erachter een jager hopende op een schot.


Boven en beneden dezelfde persoon, helemaal geconcentreerd 



Geen vos uit het veld gekomen


Wie staat hier nou op de foto, die ken ik niet??


Een van de jeugdige drijvers. 
Ik ga toch eens proberen om mijn eigen zoon eens zo gek te krijgen om mee te drijven......


boven: Brutus


Boven Freya


En Christiaan en Freya.


Pauze bij een veldkruisje.
Dit lijkt wel een traditie te worden om onze rustplek bij een veldkruisje te houden. 




Hierboven zien we de Zeeuwen die ieder jaar worden uitgenodigd op de vossenjacht in Noorbeek.
Hartstikke leuke gasten, ik heb graag met ze te doen. 


"is er nog een stukje voor mij over?" denkt Freya


En wat smaakt dat goed; Zweuwse Bolussen met een jagerbitter/jagermaister


Daar lik je vingers bij af!!



Dat is toch prachtig! Ons uitzicht tijdens de pauze



Jong, dat smaakt!! Ik zie alleen maar  bolle wangen!


Jongensspeelgoed......hihi




Nu wilde ik toch ook eens door de loop van het geweer kijken.... 
Echt een puik hebbedingetje



Een kerstplaatje (laat dat nog maar ff wegblijven...)


Dit bevalt me beter, de zon die zich heel even, en wel 10 minuten, had laten zien. 




De hondenuitlaatservice von Cayer Blanck


We gaan verder met de volgende drift. 
Tim had deze dag extra veel driften uitgezet, ik geloof een stuk of 10.
De laatste drift had ik het eerlijk gezegd wel gehad, zo ook de honden, maar zover zijn we nog niet. 


Ditmaal een veld met lijnzaad. 
Dat geeft altijd zo'n leuk effect met die gele bloemetjes erop. 


Amber die piepend startklaar voor me zit met haar pootje omhoog, wachtend op het startsein.


Daar gaan ze dan......hop hop hop, hoppa



Keurige lijn, drijvers!


Dora in aktie


"Hey" denkt Amber "zit daar iets?"


Toch niet, en weer als een speer door dat veld


Jump Jump Jump




Hierboven Brutus (geloof ik) 


En dit is Freya (zoek de verschillen)


Heerlijk om de honden zo aan het werk te zien. 


Op het  volgend veld stonden bieten.


dat loopt zo lekker makkelijk...


Noelle Warrimont


Daar is ie weer..... de man met de mooie snor. 


En opeens komen we een bekende tegen van mijn trainingsgroepje.
Frans met Coco Chanel




Boven en beneden; Brutus, ik kon niet kiezen welke van deze twee foto's ik nu het leukste vond.
Tja.....dan maar alle twee.





En raad eens.......Wild!!
Wat moet je dan ook weer roepen "Partoe"
Oh nee dat was voor wild op de grond....


Ach ja..... hier mocht niet op geschoten worden.


Nou laat ik deze wel geschoten hebben, maar dan met mijn fotocamera. 
Ben ik de enige en die iets heeft geschoten :-))



Grote pauze en dat wordt super verzorgd.
We hadden een 3 gangen menu.
Jagerbitter vooraf, soep en broodjes na (of andersom)
En dat smaakte!!


Weer zo'n mooi plaatje. Een groepje jaarlingen, deze zijn ook nog wild....


Een rij jagers op post.


Daar komt klinkelbel aan, onze Dora.  
Ze jumpt niet zo als onze Grote Münsterlanders, het is maar goed dat ze de bel om heeft dan hoor je haar tenminste



Richard



Bovenop de nek van deze gentleman zit Tijm (de zoon van Tim), hij heeft een drift luxueus 'meegelopen"
Hoe krijg je de jeugd fanatiek......zo dus!!



Ja schatjes, nog een paar driftjes....



hop hop hop hop, poele poele poele 
(ons roepje.....)



"Hier zit niets", zegt Brutus.



De maïs, wellicht komt hier een vos uit......
De drijvers lopen zo'n 5 rijen maïs van elkaar af, maar meen je dan dat je elkaar ziet?
Toevallig dat dit een gelukte foto is.
Gelukkig horen we elkaar wel.
'Hop hop hop hop, poele pole poele'


Schrik me een hoedje " Amber die opeens verschijnt" 


Brutus was ik ff kwijt. Ik hoorde hem blaffen (keffen, beter gezegd).
Naderhand hoorde ik dat 2 reeën uit het maïs was gesprongen. 
Ra ra ra, wie zat achter de reeën aan??



"Zo, dat was de maïs, en nu?'  denken de honden







Tja... dat vragen we ons ook af? 







Het was een fantastische dag, ondanks dat het plateau leeg was.
Dat mag de pret niet drukken. 
Ditmaal is de vos ons te sluw af geweest. 
1-0 voor het wild!

Tim, dank je voor de uitnodiging. Alle mede drijvers en jagers ook jullie dank voor de gezelligheid en deelname aan deze dag. 
SUPER!

Tot snel en volgend jaar!!

1 opmerking:

  1. Bedankt voor de mooie reportage over de vossendag Noorbeek.
    Groeten. 1 van de zeeuwen.

    BeantwoordenVerwijderen