Pagina's

vrijdag 22 juli 2011

Rescue team

Gisterenmorgen heeft Abby haar baasjes de schrik van hun leven bezorgd.
Gitte had, na flink oefenen in het veld (down, wacht, kom voor, vrij, down, wacht enz enz), haar lekker losgelaten, zodat Abby even kon losrennen en ontspannen.
Nou dat heeft Gitte geweten, Abby was zoek!
Na ruim een half uur zelf zitten te roepen en zoeken, heeft ze wijselijk hulptroepen ingeschakkeld om mee te zoeken.
Na dik 1,5 uur gezocht te hebben, zat dametje netjes te wachten boven aan het bos.
Natuurlijk met een onschuldige blik "kijk eens ik ben netjes aan het wachten, waar bleven jullie nou?"

Dit zijn duidelijk pubberstreken...........troost je Gitte en Roger, dit is iedere GM-eigenaar gebeurt, uiteindelijk komt het goed en luistert ze als een GM behoort te doen.

2 opmerkingen:

  1. Nog bedankt voor je hulp met speurhond Amber.
    Gelukkig begon Abby bovenaan het bos te keffen.
    Ik durfde niet goed van de plek waar ik Abby was kwijt geraakt. Maar toen ik haar hoorde ben ik naar boven gerend, en warempel, ze stond aan de bosrand.
    In het veld had ze de hele tijd losgelopen, maar op de plek waar ze stond had ik haar aangelijnd.
    Ik ben het bos in gelopen, er is een holle weg naar beneden die uitloopt op een driesprong.
    Rechtdoor mag je niet met een loslopende hond, naar rechts wel. Dus ik naar rechts en na enkele meters Abby los geklikt.
    Het was voor haar nieuw terrein, dus ik dacht die blijft wel in de buurt.
    Ze rent als een speer terug naar de driesprong en rent de andere kant op.
    Ik snel terug maar Abby was verdwenen. Het ging zo snel.
    Na een half uur/ 3 kwartier wachten en roepen, begon ik toch in paniek te raken. Ik zag haar niet en hoorde haar ook niet.
    Er was nog een man met 2 honden die het hele stuk naar het boswachtershuisje was gelopen en weer terug en had haar ook niet gezien.
    Dus maar de hulptroepen gebeld, want toen was ik al behoorlijk in paniek. Het gebied erachter is gevaarlijk terrein. Instortingsgevaar en gaten die in grotten uitkomen.
    Gelukkig is alles goed gekomen.
    Vandaag heerlijk de wandeling gemaakt die ik gisteren had willen maken, maar wel met Abby aan een lange lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het moet echt verschrikkelijk geweest zijn!!!!! Ik laat Milo tijdens elke wandeling in het veld los, maar elke keer denk ik alsjeblieft Milo loop niet weg achter een of ander wild dier... Want heb al van verschillende mensen gehoord dat een GM wel eens achter wild kan aangaan en er dan alleen nog maar oog voor heeft en je dus zo hard mag roepen als je wil, ze niet luisteren. Ik hou dus elke keer mijn vingers gekruist en hoop dat hij niet gaat lopen en bij voorzorg neem ik altijd mijn GSM mee voor moest het toch gebeuren!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen