Pagina's

maandag 17 december 2012

Jacht in Sint Geertruid

Vandaag hebben we nog een keer met een jacht mogen meelopen.
Ditmaal waren de volgende honden mee, Abby, Brutus en Amber.

Gitte kent de jager Bert weer goed en via haar ben ik daar terecht gekomen.
Ditmaal was de jacht niet zo succesvol, veel gezien, niets geschoten.

We hebben mogen genieten van 6 reeën, 5 houtsnippen, 2 hazen, 1 konijn en een wild zwijn.
Dat laatste bezorgt me toch flinke hartkloppingen (ik heb het daar niet zo op)

Brutus was vandaag erg ondeugend. Bij ieder ree vloog hij erachter aan.
De volgende keer krijg hij de teletac om.
Ik vind niets zo vervelend als geen controle over je hond hebben.
Dus Brutus, hou je maar vast.........tante Bianca heeft een geheim wapen!
Daarentegen deed Abby en Amber het voortreffelijk.
Abby bleef maar jagen, prachtig om te zien en goed onder áppel.

Amber luisterde voortreffelijk, zowel toen ze samen met Brutus achter het ree aanschoten, hoef ik bij Amber maar 1x TERRRUUUUUG te roepen en ze draait direct om.
Ook toen het wilde zwijn op nog geen 10 meter achter me liep bleef ze netjes (los) naast me zitten. Gelukkig dat Brutus toen een ree in zijn neus had en niet in de buurt was.

Dit maal niet veel foto's gemaakt maar toch een leuke impressie.



vlnr Gitte, Brutus, Abby, Amber et moi!



Het eerste drift was een mosterdveld. 
Het terrein had al veel te verduren gehad van de eerste vorst en lag plat.
Geen vos te bespeuren.........volgens mij vinden ze het niet meer prettig hierin.


Brutus en Amber


Dit veld is een walhalla voor konijnen zei Bert.
En inderdaad je zag ook allemaal konijnenholen. 
Bert, ze zaten lekker warm in deze hollen



Broer en zus


Dit stuk was een geweldig mooi terrein. Een paradijs voor wild.
En dat was ook zo want hier hebben we heel veel gezien.
De houtsnippen, 3 reeën en het wilde zwijn


Brutus die afwacht wat de bedoeling is, totdat............. hij een ree zag.
Weg Brutus.........!!


Een ligplaats, waarschijnlijk van een ree.


Het was prachtig toen er opeens geroepen werd dat er een wild zwijn liep. 
Hij hinkelde een beetje en had geen vaart. Naar dit wilde zwijn zijn de jagers al een tijdje opzoek, 
hij is al eens aangeschoten. Maar tot op heden is hij de jagers te slim af.
Het is niet goed te zien, dat het een wild zwijn is, maar het is het echt. 


(haha zo zag ie eruit, jammer dat ik nou niet zo'n mooie foto heb gemaakt)

Het zwijn was op nog geen 10 meter van ons vandaan. 
Hij was zelf tussen twee drijvers op gesprongen.
Ik heb het niet zo op deze beestjes, ik was ook erg blij dat hij van me wegliep. 
Als hij naar me toe zou zijn gelopen, dan had je iemand hard zien rennen. 


Boven een houtsnip. Ook hier was ik weer net te laat, ze zijn ook vliegensvlug.
Hieronder een foto (niet van mij) van een houtsnip, om een beeld te vormen hoe ze eruit zien.




Boven: hier zie je een ree wegspringen. 
Er lagen 3 reeën in dit stuk, maar ze sprongen alle kanten op en ik wist niet goed waar ik met mijn camera heen moest om een foto te maken.

Dus ik ga een beetje lollig doen, hieronder een foto van een ree. (we zijn melig hoor!)




Even overleg waar de jagers zich gaan posten


Abby


Brutus en Amber (staand)


Alle ballen verzamelen......op weg naar de volgende drift.


Ze hebben zich echt uitgesloofd om een konijntje op te speuren, zodat ze in ieder geval iets op het tableau hadden liggen.


Alle dekkingen werden uitgekamd......maar helaas........ niets voor op het tableau.

Desalniettemin hebben we een kostelijke jachtdag gehad.
De beestjes zijn de jagers ditmaal te slim af geweest.
1-0 voor het wild.

Bert, dank je voor de uitnodiging en de leerzame dag, het was super!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten