Pagina's

donderdag 20 december 2012

Zoals beloofd .......de vossenjacht


Per ongeluk staan de foto's al op de blog terwijl ik deze pagina nog aan het bewerken was. 
Waarschijnlijk op een verkeerde knop gedrukt.

Dominique heeft op mijn verzoek op 17 november de Vossenjacht gelopen. 
Hij had er eigenlijk niet zoveel zin in, maar op mij een plezier te doen heeft hij deze toch gelopen. 
Hij zei wel dat hij in de pauze niet meer verder ging, toch heeft hij de jacht tot het einde meegemaakt.

De vossenjacht is in de omgeving Noorbeek en traditioneel worden collega jagers en drijvers uit Zeeland ook gevraagd.



De totale groep drijvers en jagers. 


Tim die de groep even toespreekt, hoe en wat



Het klaarmaken....


Het was die dag frisjes, iedereen is dik aangekleed



De eerste drift, de honden zijn hard aan het werk.


Drijvers op lijn, en het mosterdzaad staat erg hoog.
Ideale plek voor de vos om zich te verschuilen



Er wordt geschreeuwd "PARTOU"
Er is een vos gespot


Deze wordt buiten het mostedrzaadveld geschoten en een draadhaar gaat hem halen



De eerste  2 vossen zijn binnen!!


En deze worden gedoopt met het vocht waar Limburg zo trots op is


Amber er even bij...




Hij had deze vos geschoten


Pauze....... er wordt gezorgd voor de innerlijke mens



Na de pauze de volgende drift....



Jagers op post


Bij een van de driften had Amber zelfstandig een konijn gevangen.
Dominique heeft me toen gebeld wat hij moest doen.

"gewoon....aannemen?!"
Het antwoord van Dominique was "Jamaar...... het konijn sparteld nog?!"
Ik: "ja!! gewoon aannemen dat beest, en geef het dan maar aan een van de jagers die weten hier wel raad mee"

Hij had wel nog de tijd om even een foto met zijn GSM te maken.



Ik neem hem natuurlijk niet kwalijk dat hij de afwerking is vergeten.
Dominique vond het wel knap van Amber, dat Amber uit al die vele mensen, 
hem uitzocht om het konijn af te geven.

DUH, Dominique...... jij bent ook het baasje van Amber, dat is logisch!



Het volgende veld was nog eens extra bemest met kalk.
Dus de honden zagen uit als spoken.



En dan de auto in.



Nog een driftje doen....zwaar werk voor de drijvers





Het tableau, 3 vossen en het konijn van Amber.

Volgend jaar ben ik er weer bij! Volgens dominique was het een leuke dag......
Ik heb hem niet zo gek gekregen dat hij besmet is geraakt door het jachtvirus.
"ieder zijn hobby" was zijn antwoord....... en toch vond hij het leuk :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten