Pagina's

vrijdag 12 juli 2013

Stelletje boeven!!!

Deze week heb ik Casper onder mijn hoede.
Al heel fijne wandelingen met hun gemaakt, alleen was ik steeds vergeten om de camera mee te nemen.
Dus gisteren dacht ik " weet je wat...... ik neem mijn camera mee!"

 

Hier zijn ze nog lief......
Ik was nog mijn instellingen op de camera aan het testen.


Hier komt Casper aangestormd met zijn snotneus, hihi.


Casper blijft beter bij me dan Amber.
Alleen is Amber weer een leermeester voor Casper, Casper zit zijn moeder de hele tijd op haar hielen en kopieert het gedrag van haar. Wat niet altijd wil zeggen dat dit goed is......





De honden hadden het wat druk met spelen, rennen.......enzovoorts
Dus ik nam de natuur in me op.

Beiden honden zaten in een bietenveld en sjeesde door het veld.


Opeens springt er een haas voor de neus van Casper op!
Hij keffend erachter aan. 
Ik denk nog......"een haas is toch veel sneller dan de honden"



Nog een prachtige foto kunnen maken van Casper met de haas......


Totdat Amber als een vaart naar de haas snelde en zich ermee ging bemoeien.
Ik heb haar nog nooit zo snel zien rennen..
Casper nog steeds achter die haas aan


En in een mum van tijd was Amber er en sloten ze de haas in.
Casper kijkt "leerzaam" wat er allemaal gebeurt.
(doe die ogen dicht Casper!)


Casper houdt het voor gezien en vertrekt.
Amber blijft waken over het slachtoffer......

Sjieck is mich dat!!
Ik was eigenlijk heel boos op haar.......
De beestjes hebben nu hun rust en dit mag ze eigenlijk alleen doen als we gaan jagen.
Hazenrein is ze in ieder geval niet!!

Maar ja..... hoe leg je een hond uit wanneer het seizoen van de jacht is begonnen??



Om me heen gekeken of er niemand in de buurt was en er maar een oefening van gemaakt.
(met tegenzin ggrrrrrrrr)


Het was een behoorlijke haas, ontzettend zwaar.
Ik Dominique gesmst dat de "batjes" een haas hadden gevangen, of hij me deze even kwam halen, want laten liggen vind ik zonde.
Nu heb ik iemand nodig die me deze haas kan slachten?!
Wie bied zich vrijwillig aan??

De haas is te zwaar om te trainen, Amber kreeg hem nauwelijks gedragen.


Daarna hebben ze nog gehost in het koren.
Alhoewel ik hier toch geen goed gevoel over had en hen toch dichter bij me gehouden, niet dat ze dadelijk nog met een haas aankomen zetten.........
Maar de kans hierop is wel erg klein.....maar toch.


En die Casper houdt haar moeder maar in de gaten.
Niet kijken Casper...... ze geeft ook slechte voorbeelden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten