Pagina's

dinsdag 9 juli 2013

Test KNVJ proef in Meijel

Op 29 juni hebben we met een paar man de proef gelopen in Meijel
Aanwezig waren; Cees en Nickel, Jos en Meggie, Peter en Freya (KM) en ik met Amber en Brutus.

Ik heb niet zoveel foto's kunnen maken van deze dag omdat ik het een beetje mijn handel vol had met Brutus en Amber. Ik had wel goede hulp meegenomen, mijn nichtje Merel.
Zij brengt normaal Brutus altijd voor, echter de afgelopen tijd heeft ze niet met hem geoefend en heb ik deze taak overgenomen. Met het gevolg dat die kerel naar mij luistert.


Boven; Merel en Brutus en Amber er los naast. 
Wachten op de proef "plaats liggen"

We zaten niet bij elkaar in de groep. 
Wel zaten Cees en Jos bijelkaar. De groep voor ons, dus we zagen ons af en toe bij het passeren.


Cees en Nickel.
Cees heeft een big smile, de proef is succesvol verlopen.


Wat een prachtige lachende gezichten.....:-))


En maar wachten........


Weer wachten....... dan maar even met mijn telefoon wat foto's maken.
Vooraan Amber erachter Brutus


 

Ik vond het supper dapper van Jos dat hij samen met Meggie zich aan de A-proef hebben gewaagd.
En weet je...... het ging best goed!


Daar gaat Meggie naar de eerst aangewezen plek.
Jammer dat ze het niet hebben gehaald....


Van Cees kreeg ik nog de volledige lijst doorgezonden;


Het volgende;

C-diploma
A: aangelijnd los en volgen
B: komen op bevel
C: houden op de aangewezen plaats
D: apport te land (konijn)
E: apport uit diep water
B-diploma
F: verloren apport te land
G: makeer apport te land
H: apport over diep water

                                     A          B         C        D        E      F        G       H
Nickel                           8           7         10        9        8       10      0       10
Meggie                         8            8        10        7         9       8        9       7
Freya KM                     0          6          0         0         7       0        0        7
Brutus                           9          9          10       6          0      0        0        0
Amber                          10         9          9         8         6       9        9        0


Jammer van Nicckel dat hij de B niet gehaald heeft, eigenlijk wel, want Cees begin een beginnersfout. Dit zal hij ook NOOIT meer doen!
Cees had Nickel nl bij het markeren het commando al gegeven voordat de keurmeester zijn schouder tikte. Nickel werkte de proef perfect af...........

Meggie: Super!!! knap dat je hebt begeven aan het A-proef, petje af. RESPECT

Freya KM: aan haar moeten we nog wat sleutelen, maar dat geef niets. 5 weken geleden kon ze nog niet eens zwemmen. Ze leert heel snel. Dit komt helemaal in orde.

Brutus:......het schaap!! Het ergste was het uit water halen, de schot was zo hard dat hij ervan schrok en niet te water wilde. Jammer..... Toen Amber erin sprong om de verloren eend te halen, wilde hij maar al te graag.
Markeren ging niet geweldig, maar hij vertrok in ieder geval.
Over water....... ramp!! en met oefenen doet hij het wel........ soms begrijp je het niet?!
Bij zoek verloren........ waren er te veel mannetjes geweest die er geplast hadden en onze reu Brutus wil er nog een plasje overeen doen dat hij de eend vergeet mee te nemen.......tja??

Amber: Onze dame had nog wat veel hormonen in zich van de schijnzwangerschap.
Ze is goed voor 9 en 10ne, maar ze was aan het klooien en liet haar punten liggen bij de afwerking. 
Over water punt 0, dat wist ik van te voren. Ik ben er namelijk al 2x geweest en steeds weer het zelfde verhaaltje, ze zoekt de eend op het water ipv over water, door lekker te zwemmen.
Aangezien ik hier de laatste was heb ik gevraagd om dit nog eens over te doen maar dan, dat ze ziet waar ze naar toe moet.
Nadat ze zag dat er iemand aan de overkant was, hoefde ik maar een keer het commando te geven. 
Nu hoop ik dat het doorbroken is..........



Geen opmerkingen:

Een reactie posten