Pagina's

donderdag 15 augustus 2013

Generale repetitie voor Haaften......


Aahhhhhh....... Een echte generale, pffff het trainen ging bar slecht met Amber en Brutus.
Dat gaat het niet worden komende zaterdag. 
Zelfs Amber was er niet bij met haar neus . Die ging in plaats van "over water",  het jagers pad op. 
Ook Brutus bleef lekker poedelen in het water. Lara, de jongste deed het die dag het beste.
Dat wordt een totale afgang zaterdag. 
Donderdag ga ik toch nog ff wat trainen, de laatste strohalm........

(ps de foto's zijn gemaakt door Zarrin met mijn mobiel, de kwaliteit is niet echt geweldig)


Brutus gaat over nadat Cees met de eend gooit, dus niet spontaan en op commando "over", laat vervolgens de eend liggen en het is alsof er een geur uit het riet komt. De eend drijft recht naast hem


Amber ingezet om de eend te halen. Gooit hem voor mijn voeten om vervolgens de klote op te gaan het riet in.


Daar gaat ze ...... Richting riet.


Haar gemaand om te luisteren ......
Aan haar neus mankeerde niets, later toen Brutus ook in dit riet was, snelde een konijn weg. De wind stond ook van die kant. Meneer konijn had gewonnen van Truus de eend.


Lara en Kevin, ze deden het veel beter.


Heel netjes......


Cees en ik hebben ons maar gestort op Lara. Met die andere twee was niets te beginnen.

Ik had uit de vriezer een eend en konijn gehaald. Ook de proef 'apport te land' hebben we geoefend. Dit ging iets beter. 
Maar dat water.... Uit en over..... Jong jong, ik sjageneer me nu nog. 


Brutus, even aan de lange lijn omdat hij in eerste instantie niet direct terug kwam en om hem te kunnen corrigeren op afstand.


Hij blijft hem netjes vasthouden. Na een paar keer geoefend te hebben vouwde hij  het konijn op.... Poten en lichaam in zijn bek.... Oei oei oei.


Boven en beneden;Amber deed het netjes


Braaf Amber. Dat ging goed. 

Toen ik bezig was hebben de kinderen nog ff geoefend met Brutus. 


Ik wil speciaal Cees bedanken dat hij heeft meegeholpen deze batjes in het gereel te zetten en dat hij zijn alarmpistool  heeft gebruikt om de oefeningen met schot te oefenen. Dank je Cees, je bent een engel...xxx

Ik hoop dat alle engelen zaterdag me goed gezind zijn en dat die engelen de zegen geven aan Amber en Brutus dat ze in ieder geval goed presteren (en me niet voor schut gaan zetten)

Op hoop van zegen.......

1 opmerking:

  1. 'Een slechte generale belooft een goede première'
    Jos (van Meggie)

    BeantwoordenVerwijderen