Pagina's

maandag 24 maart 2014

Weer eens wat wild tijdens de training.....

Op dit moment hebben we een erg gevarieerd leuke groep tijdens de training, weer eens tijd om mijn vriezer te legen.
Op het menu haas en een eend!


Vandaag had ik zelf de camera ter hand genomen en me gesetteld. Eens kijken of ik nog iets van fotograferen bak, hihi.
Een goede camera is het halve werk!


Ons groepje...


We starten altijd eerst even met de ervaren honden.
De reden hiervan is dat ik zeker weet dat het wild heel bij de baas komt, zodat andere honden ook nog plezier aan een apport hebben. 

Boven en beneden Nickel.



Cees en Nickel


Onze helpende hand, Claire.
Met wild spelen vindt ze toch altijd zo leuk!?


Boven en beneden, Freya.
Ik vind dat Freya steeds meer op haar moeder begint te lijken.
Komt met de jaren.....



Christiaan en Freya


Voor sommige jonge honden hebben we de eend niet gebruikt maar een fazanten dummy
Hier zien we Juul aan het werk.




Ondanks dat hij de dummy liet vallen vind ik dit toch een prachtig plaatje.
"Hoi baas!...... je wilt de dummy hebben?? kom hem maar zelf halen"


Oh.... stoute Juul. 
Lang leve de vrijheid!



Jikke!
Ze heeft vandaag weer de show gestolen, wat is dit toch een aparte hond. 
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Op en top een charmeuse.
Ze haalt heel netjes de eend en vervolgens gaat ze om Claire draaien en zeeft met haar lieve aandoenlijke oogjes, "hier Claire, een eend voor je" 
Claire stuurt Jikke naar Jeroen. Jikke zit mij zitten en denkt "Hoi Bianca, wil jij soms deze eend aannemen" 
Jeroen is helemaal niet in de picture, hihi wat een hond. 


Daar komt ze. Het levert wel altijd mooie plaatjes op. 
Een echte diva, een fotomodel.




Jeroen die zelf naar Jikke moest om hem aan te nemen. hihi


Bianca met Jedy


Voor wild wil ze wel apporteren!


Mooie foto hè?



John met Jurta


Voor Jurta is dit nog allemaal nieuw, dus we bouwen lekker op. 
Je zult zien dat het iedere week beter gaat. 


Ze houdt de dummy aan enkele veertjes vast. 



Ze komt zonder dummy binnen, dat is nog niet zo erg. 


Levert ook mooie plaatjes op!


Boven en beneden Freya.
Ook een fotomodelletje....



Machtig mooi!


Laker, supere vooruitgang zit er in dit hondje.
Alleen het voorkomen, daar moet nog aan gesleuteld worden. 





Boven en beneden Joke. 
Kleine ondeugd....


Leuk hè, ze moet haar hoofd helemaal ophijsen om de eend te brengen.
Nou ja brengen......?!



Prins!
Prins is dol op vrouwtjes en gebruikt al zijn charmes om indruk op de dames te maken.
En als er een teefje loops is, dan heeft Prins een beetje moeite met zijn concentratie. 

Hij is er pas bij, dus alles is nieuw voor hem. 
Ik heb hem een paar keer vandaag "onder" me gehad. 
Hier zit echt een werkhond in met potentie.



Zelf mocht ik met Amber ook iets doen. 
Amber doet het werk uiteraard, heel netjes gedaan Amber. 



Onze pup Vesta!
De afstand wordt uiteraard aangepast.


Nu is het alleen nog maar kennismaking met de eend en even vasthouden.
We vragen nog geen apport van haar. 
"Dat kumpt wal"

Volgende week is GEEN LES, ik heb veldwerkcursus in Frankrijk.
Ik hoop hier veel op te steken zodat ik dit weer in onze trainingen kan toepassen. 

We zien ons weer in APRIL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten