Pagina's

donderdag 15 mei 2014

Eerste avondtraining 2014

We zijn weer gestart om ook op de woensdagavond een avondtraining te doen.
Deze training is helemaal gericht op de KNVJ C en B proeven.
Eerst op het land, later te water....... (hihi)

Voor de avondtraining hebben we een ander terrein als waar we zondags trainen. Dit is bewust, omdat de honden dan wennen aan een andere lokatie. Want als je proeven gaat lopen is de lokatie ook steeds anders.
Ze moeten immers, overal en waar te ook, hun proef kunnen afleggen.

Hieronder een impressie:


8-lopen op een prachtige lokatie
Boven: Bert en Vesta.


Elvia met ......??? Waar is Joke? 
Ik weet zeker dat aan die lijn een hond zit.... :-))


Bianca met......
Ik geloof dat ik vandaag de baasjes heb getraind, ik zie nergens honden....



Oh kijk...... Een hond! 
Jedy met Banca. 


Juul, klaar om de 8 te lopen. 


En na de 8 komt het vooruit sturen en terug op bevel. 


De serie-foto's waren zo leuk.
Juul in actie.....


het is me een clown!! 


Elvira met Joke die de 8 gaan lopen en voorruit sturen, terugkomen op bevel.....


uitzicht op Maastricht....


"ze zien me toch niet in het hoge gras, ik blijf gewoon waar ik ben. Hoezo terugkomen?"



Bert met de Clumber Vesta.
"aan de lijn"



En los.....



Nico en Duko
(ze kijken wel allemaal erg serieus. Dit is leuk!! lachen.....)


Roger met Floris....



Wat ben je aan het doen Roger??


Vooruit sturen (Floris)


Terug komen op bevel.... (Floris)



Jos met Meggie (los volgen)


Voorruit sturen....... mooi hè?


Terugkomen op bevel....... wat een passie!!


Peter met Freya...


HAHAHA ik heb een paar keer naar deze foto moeten kijken.
Wat een gekke foto.....
Ik weet ook niet wat Freya tijdens het terugkomen aan het doen was!?




Theo met Boes. 


Prachtig contact met de hond....


Zelfs tijdens het los volgen, continu de aandacht voor de baas. 



Mooi!!



Dit is Meggie, tijdens kort apport te land.


En Amber met de zwaardere versie.
"sjoel foto, sjoene hond' ;-))))


boven Freya en Boes


Nog een onderdeel van de KNVJ-proeven. 
"uit zicht liggen" 
Lijkt makkelijk, maar oooooo zo moeilijk. 
Als je hem onder de knie hebt kun je hier 10ne en 9ne scoren.
Let op de punten die ik je heb gezegd!


Meggie en Floris.
Floris staat al in de startblokken


"waar gaat ie naar toe, hij laat me toch niet alleen he?


Het vertrouwen moet bij Floris komen, dat zijn baasje echt niet ver weg is. 
Daarom lossen we dit zo op. 
Roger met de rug naar Floris nog op korte afstand en dit bouwen we uit tot volledig uit zicht. 



Duco met Amber.
Duco zit, Amber ligt...... ook Duco moet nog aan de proef wennen. 
"Kumpt good" 


Volgend onderdeel: 
Markeren! Niet de meest ideale situatie, hoog gras en geen vlak weiland. 
Maar we moeten het doen met de roeien die we hebben. 

Boven zien we Meggie, die het overigens erg goed deed!


Boes, met fazantendummy.


Duco op weg naar Nico


En Freya..... na een paar maal.
Komt goed Peter, bij een beter terrein.



En hier is Amber, de voorkant. 
Ik had zelf de camera, dus van alle honden heb ik de achterkant gefotografeerd. Bij Amber de voorkant, omdat ze naar mij moest, hihi
Compris vous?


Naderhand zag ik dat ik de mannengroep onder mijn vleugels had.


En Cees de dames...... (hihi sorry Bert, maar je had het wel goed tussen deze lieve dames)


Volgende week woensdag is gewoon ook avondles.......... ik kan het niet laten. Veel te leuk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten