Pagina's

donderdag 5 juni 2014

Een woendagse regen-zon-wind-regenboog en nog eens regentraining

Mijn stelling:
Weer of geen weer, de training gaat altijd door!!

oh oh oh...... op het laatst waren we toch doordrenkt. Desalniettemin was het weer super gezellig.
Hard getraind en ook veel gelachen.
Ik vind het toch zo leuk om de boel een beetje op te stangen.........


Ik kan het niet laten om één foto even uit te lichten en te benoemen als

FOTO VAN DE DAG



Deze haas met fazantendummy is JUUL
wat is het toch af en toe een clown :-))



Nico met Duco
Proef: los en vast volgen en terugkomen op bevel.


Daar gaat ie dan:
Duco had natuurlijk al lang gezien dat Cees bezig was met "kort apport"
Dit is natuurlijk veel leuker dan zomaar wat voor je uit te rennen en weer terug te komen. 



" Ja ja ..... Ik heb hem zien vallen. Ik zorg dat ik als eerste bij de dummy ben" 
Wat een gek gezicht trekt Duco


"Er moet gewerkt worden!!" Denkt Duco

Daar komt hij hoor!!
De Dummy-dief


En je ziet hem ook nog niet. 
Hij heeft zijn boevenpak aangetrokken. 
Helemaal gecamoufleerd 


"Gekke Schöp"


Huh ???
Zegt Cees nou tegen Bianca en Jedy...... "kom voor!"
Het zal wel..... ze brengt in ieder geval de dummy.

(wat is dit voor een gekke training)


Peter met Freya 


En terugkomen op bevel. Prima!


Dit vind ik nu zo leuk!!
Lies en Jo zijn weer terug van weggeweest. 
Ze trainen weer samen met Franciska (Ciska) von Cayer Blanck.

En zo komen mijn puppy's weer naar huis :-))


Ciska deed het erg goed. Ze heeft een tijdje niet getraind, verleerd heeft ze het niet. 



Nog een puppy van mij.....
Meggie von Cayer Blanck

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik verliefd ben op alle honden in mijn groep, haha ik heb een groot hart.


En tussen de proeven door wordt er heel goed opgelet ........ en gekletst.



Terugkomen op bevel. 
En hier hebben we nog mooi weer ......


Theo met Boes


We trainen zelfs in de zon!!


Bianca met Jedy. 
Jedy gaat even van haar pad af, komt door het hoge gras, toch??


We trainen zelfs onder de regenboog !!




Kiek uns, wat un sjoel natuurverschijnsel. Het was een hele boog!


Ik was afgeleid door de regenboog dat ik vergat dat ik aan het trainen en fotograferen ben. 
Dit grasmonster is Jedy, niet te herkennen in het hoge gras :-))



Ook Lies met Ciska krijgen wat kleurtjes toegestuurd van het mannetje van de regenboog.
Krijg je extra energie en fantastisch humeur van!



VOORUIT.....!!!, zegt lies


Boven: Ciska
En middels het fluitje weer netjes terug! 


Boven en beneden; Marielle en Laker.
Wat ben ik trots op deze twee, ze zijn zo ontzettend gegroeid de afgelopen maand. 
En dat met zo een handig hulpmiddel


Het straalt vol zelfvertrouwen, erg mooi. 
De lange lijn kan worden opgeborgen!!


Onze kleine ieniemienie ondeugd, Joke.
En volgens mij kan het baasje ook erg ondeugend zijn, maar laat ik me vooralsnog niet over uit. 



Dit bedoel ik nu, die blik he?
"Riep je?? Echt waar?? Roep nog eens?", kleine uitdager, maar oh zo leuk!


Ine en Juul


Voooooorrrruit!!!


Dat had Juul natuurlijk van zijn kameraad Duco afgekeken.
2 boeven in een huis...... Oh MY GOD!!


Ze hebben er verschrikkelijk plezier in.
Geweldig he!


 Ik vond deze serie foto's zo leuk dat ik gewoon geen foto kon wegdoen.  
En daar hoort de foto van de dag nog tussen....


Hij doet het weer!!!
Laker krijgt plezier in het apporteren!!
Jippy!! Ben ik ook blij!


"Nog heel voorzichtig, en niet te veel van die vieze haren in mijn mond, hè?" 




"de baasjes uitzicht en plaats"


"Huh?? zie ik dat nu goed? Mijn baas gaat op plaats, asjemoos?"


Volledige overgave, door Ine. 



"Kijk me niet zo stom aan, jij legt die baasjes down. Het moet niet gekker worden" Zegt Juul tegen me. 


Nog een paar baasjes op de plaats rust



"Jong jong jong....... ik hou me koest. Wie weet wat ze dadelijk met mij aanvangt" denkt Laker


"Zeg Freya...... zie je dat ook? De baasjes gaan plat voor ons. Is dat nu de bedoeling?" zegt Jedy


"Ja, ik zie het Jedy! raar...... maar ik blijf toch maar liggen. Je weet maar nooit wat die vrouw met die camera allemaal met ons gaat doen. Ik hou me kaduuk" 


Een na laatste onderdeel voordat het met de bakken uit de lucht viel. 
"Zoek verloren" 
Boven boes met fazantendummy.

Ik had het hun extra lastig gemaakt, ze moesten een bramenstruik, langs, over, door om bij de dummy te komen. Ze hadden allemaal snel het makkelijke pad gevonden. 
Wat zijn ze toch slim hè?


Boven Jos met Meggie. 
Keurig!


Daar zitten ze hoor!!
We hadden een privé-optreden van Ine en Elvira

Wat was het ook alweer: 

Onder moeders paraplu
Liepen eens twee kindjes,
Hanneke en Janneke,
Dat waren dikke vrindjes,
En de klompjes gingen van klik-klak-klik,
En de regen deed van tik-tak-tik
Op moeders paraplu,
Op moeders paraplu.
Toen kwam Jan de wind erbij,
Die joeg eerst heel zoetjes,
Toen al hard en harder maar
De regen in hun snoetjes.
En Jan de wind die rukte en trok,
En op en neder ging de stok
Van moeders paraplu,
Van moeders paraplu.
Maar Hanneke en Janneke,
Dat waren flinke klantjes!
Die hielden stijf de paraplu
In allebei hun handjes,
En ze lachten blij van hi-ha-hi,
En ze riepen: Jan, je krijgt 'm nie nie nie,
't is moeders paraplu,
't is moeders paraplu.


Op de achtergrond een duet en Peter en Freya hard aan het werk. 
Met de engelenstemmetjes op de achtergrond werkt dit een stuk makkelijker 


"wat gebeurt daar beneden??" Duco had zijn zintuigen alweer op iets anders gericht. 
Duco blijf bij je les!!


Het licht werd steeds slechter en het begon steeds harder te regeneen. 
We hebben besloten om te stoppen, gelukkig maar want daarna bleef het regenen. 

Het was een heerlijke training en hebben de zegen van boven gekregen. 
Waarvoor onze dank, HEER. 


Tot zaterdag!!! 10 uur Orenberg!
Verheug me alweer om jullie allemaal te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten