Pagina's

maandag 16 juni 2014

Zondagse training op vaderdag!


De zoon van Peter (van KM Freya) was gezellig meegekomen. Hij heeft voor ons 1200 foto's gemaakt........
Uit deze 1200 foto's heb ik een selectie gemaakt om de werk capaciteit van de honden en baasjes te laten zien.
En wat hebben ze afgelopen zondag hard gewerkt!! Complimenten. 
De zondag is heel anders als de woensdagavond-trainingen, het is alsof de honden het weten.

Oh ja........ geloof niets van de weerberichten die men op het nieuws verteld, buienrader of welke app dan ook. 
Ik weet zeker dat sneeuw in de lucht hangt!!!
De honden waren zo ondeugend, pffff handjes vol........


Ik heb geen foto;'s genomen van de warming up..... zo'n 500....hihi
Alleen maar werkfoto's;
Uit die 1200 foto's kan ik zelfs geen foto van de dag kiezen, het zijn er ook vele die als foto van de dag door kunnen. 


Het aansturen van Freya door Peter. 
mooooooiiii ......


We waren naar het terrein lager gelegen gegaan om daar te apporteren via de rotsen. 
"Een natuurhistorisch monument" of zoiets...... weet ik ook pas sinds vorige week.



We hadden een dubbelapport voor de honden uitgezet. 
Er lagen 2 dummy's en ze diende deze alle twee te gaan halen.



Heel charmant Boes?!
Dit is een hazendummy, zwaar en best lastig om te apporteren, omdat hij vrij breed is.


"oh YESSS ik mag nog eens"


"Makkie!! beter van formaat"


"ff checken of er niet nog iets ligt..."


De aansturing van Christiaan aan Freya


De fazantendummy lag bovenop een rots.... eh... natuurmonument.




De kleintjes zijn gestart met "zoek verloren"
En dienen een baby-dummy te vinden in een konijnen vacht


Dax, doet het verdraaid goed


Madammetje heeft al oog voor de camera, snoepert!



Ondertussen mocht Amber ook even.


Ze weet inmiddels al waar ik de dummy's verstopt



"Zoek James" zegt Sylvia


"Oh nee, die krijg je niet terug, die is van mij!! Eerlijk gevonden, ik moest toch zoeken??" Zegt James


Marielle met Laker


"HEBBES....!!"


"Ik vind dit echt leuk worden......" Zegt Laker


Vandaag was er niets te beginnen met Jurta. Als er een oefening werd ingezet, ging ze de klote op!
Ik zei toch..... Sneeuw in de lucht.


"Doeiiii...... ik vertrek met dummy en al" en weg is Jurta.... het bos in.....



De volgende foto's is net een film (der zaten er nog wel meer tussen.... hihi.
Hieronder de film van Willem..... (Peter) met Freya







Ook de puppy's mochten apporteren. 
Zó leuk.....!!


James met een beverrat apport.


"klere ding... hoe houd ik dit nu goed vast"


"Kom voor!!" zegt Sylvia.
Ja, ja..... ik kom



De gevorderden hebben echt moeite met deze dummy.
Ja, we moeten ze af en toe eens uitdagen. 


Boes houdt in ieder geval de dummy beter vast. 
Hij heeft al geleerd van de 1ste keer.
Zeer positief...




Zo baas, zo hond!
Kijk naar de gezichten.....hihi



Nee, Freya er zit niets in die struiken. 
En madam paradeert (al ruikend en zoekend in de struiken), hmmmm zou er toch iets zitten of gezeten hebben??



"Hoi, jij ken ik? Ben jij  nu opeens fotograaf?? Oh leuk! 
Sta ik er nu goed op?" de zoon van Peter is aan het fotograferen....


Ze heeft het toch maar gefikst, Peter. 
Ze kan het 


Cees heeft met Amber geapporteerd. 
En verhipt..... ze doet het!
Amber heeft een nieuwe baas. Normaal als een apport wordt uitgezet voor Amber en ze dient het apport naar een vreemde te brengen, brengt ze toch mij het apport. 


Amber


De puppy's zijn aan de beurt


Kijk eens ........ volop aandacht voor de dummy.
Ze blijft wel mooi wachten


Prachtig!!


Netjes hoor!


James, nu al een statige houding!


snuf snuf.... even ruiken


"Deze pak je me niet af!!"

Ja hoor! Een apportje zit erin1




Freya met fazanten dummy.... alweer???
Heeft ze wal iets anders gehad??


Dit vind ik echt een hele leuke foto. 
De wangen schieten naar achter door zijn snelheid. 


Aan de oren van de dummy wordt het apport gebracht. 


Nu nog de afwerking!


"Doooeeeiiiii.... ik ga weer he?" hihi.... Jip Sneeuw!


De puppy's zijn weer aan de beurt. 
Dax in de aanval


"Kijk zo hou je de dummy vast."




Nou!! dat is heel braaf!!



En als een paradepaardje loopt ze vol trots langs alle honden. 
Keurig!!


James, ook in de aanval.
Lijkt wel voetbal...... AAAANVAAAALLLUUUUHHH


Hoppa! Hebbus!


Nu nog het hoofdje omhoog. Laat maar zien dat je trots bent James.


En terug naar de baas!


Brave kerel!


"mag ik nog eens??"

Nee James je zult moeten wachten tot volgende week zaterdag, dan is er weer een les voor je.


A.S. Woensdag is Oranje training!! De Nederlanders gaan zich uitsloven in Brazilië en wij doen gewoon onze training in Cadier en Keer, maar we laten ze niet in het hemdje staan. 
Ik kom in het oranje?? Jullie ook??
Ben benieuwd of we er een oranje training van kunnen maken. 
Laten we die voetballers eens een poepje ruiken.

Tot Woensdag!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten