Pagina's

vrijdag 13 juni 2014

Waterpret in de vorm van een training

We hebben weer een prachtige training achter de rug. En ik moet zeggen, bij iedere hond zie ik vooruitgang. Zowel het apporteren uit water als overwater. 
Het gaat met sprongen voorruit. 

FOTO VAN DE DAG


DAX
Onze 4 maanden oude pup Duitse Staande Korthaar
Zijn eerste zwemles.



Ik vind het gebied waar we trainen echt prachtig. Ditmaal werden we begroet door een zwanen-kopel met 2 jonkies.


We starten waar we de vorige keer zijn geëindigd. 
Apport uit water met een waterdummy
boven Jedy


Ik moet toch altijd goed kijken hoor!!
Boes of Nickel ??

Het is Nickel



Nickel deed gezellig mee :-))


Mooie foto "uit water"


de presentatie van de dummy aan Cees


Boven en beneden: Cisca von Cayer Blanck

Ze doet het geweldig, nu nog de nette afwerking. 


Ciska, ze heeft dezelfde kleur ogen als haar Moeder



Boven en beneden Jurta


Ook heel netjes, ze houdt alleen de dummy een beetje onwennig vast.



Boven en beneden; Lara uit het Zonnebeekbos.



"hè bah.... water in mijn mond, kuch kuch"


Boven en beneden Meggie von Cayer Blanck
(hihi ben blij dat ze een halsband om hebben, kan ik ze tenminste uit elkaar houden)



Dax, de pup krijgt haar eerste zwemles.
Hmm...... en Henk krijgt gratis een modderpakking voor zijn voeten


Even laten wennen. Ze vond het in het begin heel erg eng. 
Het is ook zo koud onder je buik.


Gezellig, samen in het water. 
Goed voor het vertrouwen van de pup.




Boes die de makkelijke weg terug neemt, Zo snel mogelijk via land terug. 
Maar wel in het water........ slimme hond!


Oei.... daar moest hij een heleboel honden passeren. 
"maar ik heb de dummy" denkt hij. 


Kleine Munsterlander Freya



En dit is weer Ciska 


Ook zij neemt de snelste weg via het land. 


De vijver.
Volgens de heren is deze 150 meter breed. En in de lengte veel langer.
Volgende keer laten we de gevorderden dat stuk eens overzwemmen.


Inge met Lara


Daar gaan we weer....... dit is Nickel
(zeg nou zelf, Boes en Nickel lijken veel op elkaar. Nickel is meer gespikkeld, maar dat zie je niet als hij in het water ligt)



Even kijken naar het vogeltje.....


En dan de afwerking....


Netjes.....


Deze stuiterbal is Meggie, ze komt met grote sprongen uit het water.




En onze kleine heldin Joke.
Ze heeft haar lievelingsdummy geruild voor de waterdummy. 
En dat is al heel wat voor haar!!



Sjoen foto!!


"Wat hoor ik daar nu allemaal, geluid van echte watervogels?"


Ook weer zo'n mooie foto. 


Boven en beneden Megie.

Oh ja! We hadden duo apport gedaan met de gevorderden honden. 
Meggie en Nickel deden de proef samen.





Freya


"Ho nee!!" zegt Lara tegen Jurta "Ga jij maar terug, dit is mijn dummy. Ik was aan de beurt" 



"Mijn Dummy!!"


Ja?? En waar is de dummy dan?? 
Lara had onderweg toch de dummy laten vallen.
Staat er zelfs een beetje bedust bij.

"ik geloof dat ik iets ben vergeten, maar wat was dat nou?"



"Ik haal hem wel eruit" denkt Joke
Ligt toch op mijn afstand....




Complementen Joke!!


Dax, mag nog eens een rondje gaan zwemmen.
En Henk, pootje baden.



En weten jullie het?
Wie is dit??


Boes met eend.
De eend werd tevoorschijn gehaald. 


Theo en Boes


Boven en volgende is Nickel


Hihi hij heeft de camera ook gevonden. 
Kijk maar naar het vogeltje......


Ook weer zo'n prachtig plaatje.
Staart als antenne recht omhoog. 
Dat betekend trouwens arbeidsvreugde.



Ciska met eendenapport.


Mooi!!


En netjes afgegeven.


Freya, eveneens......mooi!



En Lara.....


De afwerking komt nog wel. 


Tja en deze pipo....


Jedy pakt de eend aan zijn nekvel, net als bij puppy's
Jedy, dit is een eend!! 


Zo hoor je een eend vast te pakken. 
Netjes.


En ook Amber mocht een apport doen. 
Keurig....... ik verwacht ook eigenlijk niet anders meer. 
Oude rot in het vak. 

Heerlijk getraind en het gaat met sprongen voorruit. Complementen aan iedereen!!

TOT ZONDAG!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten