Pagina's

donderdag 12 april 2012

Voorliggend

Tijdens een van mijn dagelijkse wandelingen was Amber vanaf het begin tot het einde aan het jagen. 
Haar neus deed het die dag uitstekend. Ze was zo alert dat ze me aanstak met haar "alert zijn". Iedere keer als ze weer voorstond en dan letterlijk het spoor aan wijst met haar neus, keek ik automatisch het spoor na, kijkend wat ze rook.
Ze had altijd gelijk, of het was een wildspoor of ze zat voor op patrijsjes of ik zag konijnenkeuteltjes. 

Maar die dag kwam ze opeens "me iets vertellen", ze had wat geroken en kwam me 'halen'. Ik begin haar non-verbale taal redelijk te begrijpen, dus ik was al vooruit aan het kijken wat ze bedoelde.
Maar ik zag niets................nog niet.

Totdat ik alleen maar een staart zag, Amber haar staart!!
Ze zat....... of beter gezegd lag in een vossenhol, misschien wel een dassenhol.
Ze gaf duidelijk aan dat er meer in dat hol was. Ik natuurlijk erop af, samen kijken............

Ze lag voor op ............. zo diep dat ik op het laatst alleen nog maar een staart zag. Dat vond ik een beetje eng, dus heb ik haar maar terug geroepen. We weten nog steeds niet wat er in de hol verborgen was. Ik heb mijn neus ook in het holletje gestoken, het rook bewoond.
Misschien wel een vos met haar welpen........






1 opmerking:

  1. Grappig, Abby had deze week ook al veel aandacht voor dat hol.
    Zij ging ook snuffelen aan de ingang.
    Misschien zitten er inderdaad jongen in.
    Het is wel het hol waar Brutus toen hij bij ons was een dode vos gevonden had.
    Dus misschien is het een dassenhol.

    BeantwoordenVerwijderen