Pagina's

vrijdag 6 april 2012

Wasbeer met manke poot gesignaleerd in Voeren!

Een tijdje geleden vertelde Guido me een verhaal over Casper. 
Casper had namelijk achter een dier aangezeten en hiermee gestoeid. Uiteindelijk vluchtte het dier een boom in. Casper had zelf wat beschadiging aan zijn tong en lip, maar het viel allemaal wel mee. 
In eerste instantie dachten we aan een das. Alleen vonden we het vreemd, want een das is geen boomklimmer. Maar ja, alles kan, want als zo'n gevaarte van een Grote Munsterlander achter een beest aangaat kan het dier in paniek de boom in vluchten. Een Grote Munsterlander geeft namelijk niet snel toe en op.

Maar de onrust bleef wat betreft het soort dier, was het wel een das?? Iedereen begon te gissen, een lynx is genoemd, een marter, uiteindelijk werd een wasbeer genoemd. 
Dat leek me helemaal onwaarschijnlijk!! Een wasbeer??? Nee dat kan niet!

Maar toch........er zwerft een wasbeer met een manke poot door 's Gravenvoeren. Die manke poot is veroorzaakt door Casper ................oeps.
Van Guido kreeg ik onderstaande mail met een gefilmde wasbeer!


Beste Bianca,

Vandaag lees ik toch niet in de krant dat er een wasbeer is gespot in Voeren, hij is van achteren gefilmd net zoals ik hem gezien had. Ik ben dus toch niet gek!!

Kijk zelf maar (links voor moet hij een stuk uit zijn poot hebben door Casper).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten