Pagina's

dinsdag 19 maart 2013

Zonnige training van 17 maart

De worsten naar de paters en nonnen hebben geholpen!!
We hebben een zonnige training gehad, heerlijk!!!

Het begint steeds gezelliger en leuker te worden op de training. Het is zelfs zo dat iedereen meedenkt en leuke proeven voordraagt of aangeeft wat ze graag willen doen.
Zo kwam Jos (van Meggie) met het idee om een tam konijn mee te brengen zodat ze het voorstaan konden oefenen.
Super!! Doen !!

Het was wel een heel schattig en lief konijntje en ik was zo blij dat dit konijntje in een flinke stalen kooi zat.
Want ik zou het verschrikkelijk vinden als daar iets aan zou komen.

Daarom verdient dit konijntje de plek als foto van de dag.


Foto van de dag


Ik weet helemaal niet hoe dit schattig diertje heet??!!

Wat ik heel typisch vond is dat sommige honden er op voor gaan staan en andere lopen er gewoon overheen. 
Net alsof dit konijntje te tam is. Heel komiek!


Nickel hebben we ook moeten stimuleren dat er een konijntje in het kooitje zat. 
Toen het konijntje een huppeltje maakte, vond hij het pas interessant.


Ook Jedy vond het tamme diertje niks. Ze rook eraan en weg was op weg naar het echte werk.
Geef haar maar echt wild!



Boven en beneden: Scotch hij vond het héél erg interessant en was er niet meer van af te krijgen.




Aan Freya is de lichaamstaal duidelijk, niet interessant genoeg!
We hebben haar zelfs moeten aanlijnen om naar het kooitje te brengen.


Freya daar en tegen die was er zo bij. 
Leuk konijntje!!


En dan Amber. Ben dan toch altijd nieuwsgierig hoe zij het doet.
Ik deed de lijn af en ze rende in een lijn naar het kooitje, ik als een vaart erachter aan, buiten adem.
Bang dat me iets aan dat konijntje zou komen.
Amber was in 5 tellen daar en stond als een blok, Jeehhh wat is ze snel!

Ik heb helaas niet van iedereen een foto kunnen maken. We miste deze training een fotograaf.
Ik had snel Ellen gevraagd om de camera te gaan halen  in de auto, zodat ik zelf wat foto's kon maken. 
Het is namelijk niet te doen, les geven én fotograferen.



Het was mooi om te zien toen ik terug kwam met het konijntje in de ene hand en aan de andere hand een opgefokte Amber, dat de groep lekker bezig was met apporteren.
Ze hadden de kruiselinge apport ingezet.

Dat wil zeggen, 2 werpers en 2 honden, echter de honden dienen dan kruiselings te apporteren.
(snappen jullie??)


Boven en beneden: Jikke, die is toch zo schattig. 
In ieder geval weet ze je heel goed in te pakken met die droepy ogen.
Als ze haar apport gaat halen dan komt ze altijd kwispelend en met die schattige ogen even naar een van ons (Claire, Dani of ik).
Ze laat dan zien hoe goed ze het wel niet kan.......



Nickel


Boven en beneden: Freya
Een keer met fazanten dummy en de andere met hazendummy


Dit waren natuurlijk niet de enige oefeningen die we hebben gedaan. We zijn gestart om de hond naar "plaatst" terug te sturen. Dit pakken we weer de volgende keer op.

Sorry dat ik niet alle honden heb kunnen fotograferen, ik probeer het de volgende keer in te halen. 

Breng weer offers naar die paters en nonnen voor goed weer, want  het heeft geholpen.
Doe ook nog maar de rozenkrans bidden, voor een aangename temperatuur!
Tot zondag!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten