Pagina's

maandag 2 december 2013

Eerste dag van de laatste maand van het jaar-training!


Ons groepje voor 'de eerste dag van de laatste maand van het jaar-training!'
Hmmm …ik mis 1tje, we waren met 9 honden (en Amber, 10 dus).


Cees, onze nieuwe helper. 
(hoop ik stiekem)


We hadden op het menu staan, Vos en Fazant. 


En wat hebben we een plezier…..


Even uitleg, dat een vos een moeilijk stuk wild is voor een hond. Het is roofwild, daar reageren de honden toch veel anders op dan vacht- en verenwild. 
Ze vinden dit moeilijk en niet prettig. Bij de eerste introductie wordt alleen maar gekeken hoe ze hierop reageren.
Het gaat dan nog niet om de perfecte afwerking, dat komt nog, eerst even wennen. 


Boes, die toch al een apportje doet en dit voor de eerste keer!
Dit is erg stoer van hem.


Ook Duko riskeerde zich hieraan. 
Ook al was bij bij de meeste honden de afwerking niet goed, dat maak vooralsnog helemaal niets uit.


Boven en beneden Skipp


We hadden de lat toch een beetje hoger gelegd. 
Ik had gekozen voor het moeilijke terrein. 
Ze moeten hun creatief vermogen inschakelen tussen de rotsen. 



Boven en beneden Jikke. 
Hij heeft vorig jaar al vos mogen proeven.


De gebruikte vos is alleen maar een vossenvel, dus geen zware vos.
Natuurlijk opzettelijk gedaan, want een echte vos weegt al gauw 12 tot 15 kilo.
Die ligt ook in de vriezer…..


Joke, een 3 jarige Engelse Springer, nieuw lid.


Dat gaat al heel goed!


Juulke, even dat beest aftasten.


HOPA, mega JUMP !!


En nu netjes naar de baas.


Met Laker, ben ik nog wat voorzichtig. Hij mag even gaan inspecteren.
Ik wil eerst dat hij netjes een dummy aanneemt en apporteert. 
Dus nu even kennismaken vind ik geen probleem.




Joke heeft de neiging om op zo'n paar meter te blijven staan ipv terugkomen. 
Dus dat wordt lange lijn…..


De fazant wordt gepresenteerd, pho het was een joekel….



Amber had geen zin, een paar keer moeten manen om toch het apport uit te voeren.
Ze is toch af en toe…@#$%6….


Met tegenzin neemt ze hem toch op…..




Wat kijkt ze er toch erg zielig bij.
Wat een straf…..


Jikke


Oohhhh die ogen…..smelt smelt.


Je ziet aan de foto's dat het terrein erg moeilijk was.


Ja Boes, daar bovenop die rotsblok ligt ie.



"Hoe pak je zoiets vast??" denkt boes




Freya, heeft hier wat minder problemen mee.


Gewoon, goed vastpakken in het midden. 



Heel netjes Freya.


Kleine Freya deed het ook snel en makkelijk.



Duko


Nog even wat tips en uitleg.


Skipp



Alleen dat afgeven, grrrrr

Cecile krijgt altijd veel gegrom van Skipp.
Dus ik stap dominant op Skipp al en zeg "LOS"
En brave Skipp laat los.
Nu had ik van te voren al even met hem in de haren gezeten, daarna had hij respect voor me. 

Even via de blog een mededeling; Oefenen thuis!!!
Resultaat is alleen te bereiken om thuis te oefenen, oefenen en oefenen. 
Alleen een training op zondag is te weinig om resultaat te boeken.
De tips en oefeningen die ik aanreik gebruik deze thuis. 

Zondag 15 december is de laatste les voor 2013.
MAAK JE BORST MAAR NAT.
(hihi)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten