Pagina's

maandag 29 augustus 2011

Trainings-seizoen najaar 2011

Het nieuw trainingsseizoen najaar 2011 is van start!
We besloten de eerste trainingsdag op een leuke manier te starten met een korte training, daarna een wandeling om vervolgens op het terras te eindigen met een hapje en een drankje.

Het noodweer van afgelopen dagen had voor een extra dimensie gezorgd, waarvan ik zeker wist dat de honden het geweldig zouden vinden, wat betreft de baasjes had ik mijn twijfels, maar ik zette mijn plan toch door.
De groep had ik de dag van te voeren gesmst dat ze voor waterdicht schoeisel moesten zorgdragen en een handdoek voor de honden.
Dit berichtje had een onderliggende boodschap, hihi deze is niet bij iedereen overgekomen.

De wandelpaden waren omgetoverd tot kleine riviertjes waar met zijn allen door moesten ploeteren. Ik had volgens mij beter moeten communiceren en moeten mededelen dat lieslaarzen een beter schoeisel zou zijn!? :-))
De groep was al plannetjes aan het maken om het me betaald te zetten, hihi.
Ik begrijp hun niet, zo erg was het toch niet???
Het ging immers om de honden en die vonden het geweldig en hebben hun dag van hun leven gehad.
Ik zie nergens een probleem??

Hieronder een impressie van de wandeling;


Ze weten nog niet wat hun te wachten staat.....

Meggie, héél alert aan het kijken wat de andere honden aan het doen zijn die al los zijn.

Amber geeft een meest goede voorbeeld?!
En de andere volgen haar trouw.....

Ik kan bijna niet meer onderscheiden wie, wie is!
De witte is in iedergeval Casper


Oeps........ik liep gelukkig voorop en heb hun commentaar niet gehoord, hihi.

Prachtig! 

Casper en volgens mij Brutus.
Ze bewegen hetzelfde, kijk maar naar hun pootjes.
Net alsof ze vliegen over het water. In zekere zin deden ze dat ook......


Ze proberen het water te ontwijken, maar........
(natte schoenen, sokken en broeken krijgen ze toch! haha)

Wat een waterspektakel!!







Ze lachen toch nog, ppffff

Het was weer zover! Amber had weer een konijn te pakken.
Ze wilde natuurlijk een wijs lesje geven aan de pups.
"Hoe vang je een konijn"
Ik weet niet of dit zo'n goed voorbeeld is??

Ik heb het konijn 3x de mais ingegooid, Ik moest het konijn kwijt.
De andere honden waren aangelijnd, behalve Amber die haalde steeds weer opnieuw het konijn (verdorie).
Dit konijn heeft de konijnenziekte, hier goed te zien aan de opgezwollen en etterige ogen.

Hier vertelde ik dat een gezond konijn voor Amber niet te vangen is, maar wel een ziek konijn.
95% van de konijnen die de ziekte heeft sterft aan een gruwelijke dood.

De groepsfoto
van links naar rechts:
Meggie, ?? even kwijt, Floyd, Djego, Freya, Casper, Abby, Brutus
en Amber in het midden
(en alle eigenaren, kinderen, wat een gelukkige, blije gezichten)
Moe en voldaan

Wat een omhelzing.....

Zärrin en Merel met Freya

Merel en Freya

En dan zijn we allemaal moe en voldaan. Tijd voor een hapje en een drankje.
Start van een nieuw trainingsseizoen vol plezier en lol voor allemaal!


2 opmerkingen:

  1. Ik heb genoten van de natte wandeling.
    Gelukkig had ik de dag ervoor net nieuwe, waterdichte wandelschoenen gekocht.
    Dus ik heb mijn voeten droog gehouden.
    Abby heeft ook genoten. Toen we weer thuis waren heeft ze Roger opgezocht en is ze heerlijk tegen hem in slaap gevallen.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GEWELDIG GEWELDIG .. Hier hadden we graag bij willen zijn :)
    Jammer dat we zo ver weg wonen!

    heel veel groetjes,
    Rob, Bibi, Trudy en TIM

    BeantwoordenVerwijderen