Pagina's

maandag 8 augustus 2011

Viva la France!

Onze vakantie hebben we doorgebracht in Frankrijk. We zijn een week in de Ardeche geweest en een week in de buurt van Clermont Ferrand.
Schitterende natuur, idyllische dorpjes, lekker eten en drinken.......Viva la France!!

Het was helemaal ....ZENNNNNNNN.......

Voorstaan in het water op ....?? Ik heb niet kunnen ontdekken wat?

Ik krijg me toch een dikke knuffel van Amber

Gewoon één van de prachtige foto's

In Frankrijk eten we natuurlijk ........Une baguette (Frans stokbrood)

Appoteren we onder de Pont d'Arc........

We doen aan synchroon zwemmen......

Spelen met onze kinderen.....

Borrelen voor ons huisje

Maar we hebben ook getraind!
Aangezien Amber de laatste proef heeft zitten klooien met het konijn

Alle twee andere interesse, zo te zien.......

Genieten van de mooie panorama's

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk............

Oefenen met het blok

Van wie is dit blok??

Eventjes poseren met het blok op het strand. (pfff denkt Amber, alweer?!)

Ieder gezinslid heeft een apportje uitgevoerd met Amber.
Alleen niet volgens het boekje. Dus ik weet niet of het oefenen zo'n succes is geweest.
Dat effect zullen we wel zien in Haaften.......

(zo als het hoort: hier had eigenlijk Amber netjes naast Dominique moeten blijven zitten, totdat de blok in het water dreef, op zijn commando had Amber de blok pas mogen gaan halen)


Vroeg in de morgen (6 uur) ben ik gaan wandelen met Amber langs het meer.
De mist stond op het water en dat geeft al meteen iets mysterieus, alsof je in een film zit.
Clermont-Ferrand staat bekend om zijn vulkanen. Het gebied telt heel veel vulkanen in een lange strook.
Als je door de streek van Clermont-Ferrand rijdt is iedere berg of heuvel wel een vulkaan.
Ze zijn al 30.000 jaar niet meer actief.

Hier staat Amber boven aan een krater. Deze vulkaan is gebruikt voor de winning van diverse doelen. Denk hierbij aan bouwstenen (materiaal) na de 2de wereld oorlog, maar ook kattenbakvulling, substantie voor zoutstrooisel in de winter en aquarium materiaal.
Deze vulkaan was oorspronkelijk 75 meter hoger dan waar Amber nu staat. Dus er is heel wat afgegraven.


Amber zit hier bovenop "vulkaanbommen". Deze massief gesteente wordt door de vulkaan uitgespoten en was een echte bom. Ik meen me te herinneren dat de grootste blok zo'n 3 ton weegt.
Ik heb vaker gedacht toen we in de auto reden : "ik hoop niet dat nu zo'n vulkaan actief wordt en zo'n bom op onze auto terecht komt"

Dit is "Puy de Dome"
Een vulkaan deze is 1465m hoog.



Hier loopt Amber met Zärrin over een dam. Je ziet dat Amber hier ergens op voorstaat. Zärrin wist niet hoe snel ze weer terug moest komen hihi. Het schepsel wat in het water ligt is een roofvogel, echter zonder hoofd en al in een ontbindingsfase.
Amber vond het toch interessant......

.......dus kwam ze me het cadeautje brengen.....


........maar ze vond het toch niet zo fris en goddank heb ik het niet hoeven aan te nemen. De roofvogel is de beek afgestroomd........

Bij wijze van hoge uitzondering heeft Amber spaghetti uit de koekenpan mogen eten.
Als dat niet genieten is.............


1 opmerking:

  1. Zo te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad.

    Groetjes Gitte en Abby.

    BeantwoordenVerwijderen