Pagina's

donderdag 22 maart 2012

De natuur ontluikt zich.....

Op mijn vrije woensdagochtend heb ik een flinke wandeling gemaakt. In deze tijd van het jaar is de natuur zich aan het ontpoppen.
Ik geniet met volle teugen en wat een energie krijg je ervan!!

Onderweg bedacht ik me de volgende kreet:


"Een gelukkig mens is iemand die de natuur waardeert"



Amber op een joekel van een boomstronk



De bosviooltjes (net open)


Als het zo lekker weer is, kan ik heerlijk wegdromen op een bankje en dan genieten van het vogelconcert om me heen.


Geen idee, hoe deze kleine bloemetjes heten......


De struiken worden langzaam groen



De distel, deze zijn helemaal ingedroogd


Ik noem dit een "katjesboom" 
Geen idee wat de goede benaming hiervoor is. Wordt tijd voor een cursus bomen en planten.


Van kort bij "de katjes"


Een van de aangelegde kikkerpoelen


Amber heeft de laatste tijd helemaal geen zin meer om fatsoenlijk op een foto te staan.
(ik geef de hoop op........)


De paardenbloemen


Een net geopende narcis.
Die door de Gemeente weer herplant is in bermen en perken, zodat deze weer in de vrije natuur opnieuw voorkomen.


Een klosje paarden bloemen met erachter nog niet geopende narcissen.


Een poot van Amber die door alles heen loopt. 
Ze heeft wat minder respect......:-)


En als knal op de vuurpijl, gaat ze zich triomfantelijk op de bloemen liggen.
Stoute hond!

1 opmerking:

  1. ik krijg per mail een lieve reactie van Iman:

    Hoi Bianca,

    Je kun je kreet ook zo stellen “een gelukkig mens die van de natuur leert”
    De kleine gele bloempjes op de foto is de Dotterbloem.
    En die andere gele bloemen zijn geen paarde bloemen maar klein hoefblad.
    Even ter aanvulling.

    Groeten Iman de Korne

    BeantwoordenVerwijderen