Pagina's

zaterdag 17 maart 2012

Een engeltje zei:............

"opstaan Bianca, rice en shine", pffff ik keek op de wekker 6 uur in de morgen
en dacht "dat engeltje is gek!".
Het engeltje bleef me plagen en hielt me uit de slaap "Bianca kom uit het bed, het is een mooie dag".
Ik knoterde en mokste wat draaide me om met de dekens over mijn oren.
"Bianca STA OP!!" nu al op een meer dwingender toon.
Ik riep op het zandmannetje om zand in mijn ogen te gooien zodat ik nog eventjes op mijn vrije zaterdag kon uitslapen. Maar het zandmannetje kwam niet en het engeltje blief in mijn oren zingen.
"Verdorie!!" daar sta ik om 6.20 naast het bed!

In alle vroegte een ontbijt genomen en dat engeltje blief maar met me babbelen, ik doe net of ik dat engeltje niet hoor.
"Bianca doe je laarzen aan en trek er op uit", ik was net een interessant artikel in de krant aan het lezen.
"Oke!", riep ik geërgerd luidop.
Het engeltje: "Bianca, neem je camera mee, onderweg kom je een verassing tegen"
Ik liep naar de plek waar de camera ligt en kijk wel 5 minuten bedenkelijk naar het apparaat.
Draai me om en zeg tegen mezelf "nee, ik neem de camera niet mee"
Het (B)engeltje zegt "toe maar, neem maar mee"
Ik gris geërgerd naar die camera en denk "waarom laat ik me zo beïnvloeden door mijn engeltjes"

Dus daar ging ik dan in alle vroegte met Amber op stap.
Ik was de straat nog niet uit kom ik "de meneer" tegen met een pup die afgelopen zondag op de training was geweest. Even kennisgemaakt met Puck, de kleine Heidewachtel van 12 weken, ze komen zondag weer!

Amber en Puck kunnen het al goed vinden met elkaar

Als ik dan toch zo vroeg op ben, ga ik ook een flink stuk lopen. 
Ik liep richting het bos en wie kwam ik daar tegen............
Roger met Abby!


Roger had zijn wandeling er al op zitten van 1,5 uur. Hij was nog vroeger uit de veren. 
Roger heeft misschien ook zo'n engeltje die hem uit het bed schopt...........

We hebben even bijgekletst en daarna zei Roger "heb je zin om Abby nog even mee te nemen".
"Tuurlijk. Geen enkel probleem!!"
Daar ging ik dan het bos in met 2 honden, Amber en Abby.
Het was nog even spannend of Abby wel met me meeging, want Roger ging de andere kant op.
Amber trok Abby gewoon mee en daar gingen we dan..........


Nu dat engeltje me toch aangezet heeft om zo vroeg te wandelen en die camera mee te nemen, is geen toeval geweest.
Dan worden er ook foto's gemaakt van het koppel!


Samen op de picknickbank, genieten van een mooi panoramische uitzicht (ondanks het grijze weer)
Overal aandacht voor, behalve voor de lens!!


Van deze kant krijg ik wel een mooie foto



Een stukje verder, het volgend panoramische uitzicht.
Amber vind het goed geweest en draait koppig haar rug naar me.
Van Abby krijg ik de aandacht wel nog getrokken.


Beeldschoon is ze!


Wat natuurfoto's van de omgeving.



Mergelgrotten, al jaren afgesloten voor publiek, bang dat er mensen in de grotten verdwalen en de uitgang niet meer vinden. Dit is in het verleden diverse malen gebeurt met slechte afloop.


Deze boom trekt steeds weer opnieuw mijn aandacht.
Het engeltje zei "ga van het pad af en loop richting die boom" 
Ja!!!! daar hou ik wel van "iets doen wat niet mag" 
en als ik de boswachter tegen kom dan zeg ik tegen hem..........."mijn engeltje zei dat ik van het pad af moest" 
Dus ik liep naar die boom. Het is of deze boom een kroon draagt, of hij de koning is van al die andere bomen. (en ik geloof ook in kaboutertjes........hihi)


De honden vonden het geweldig! 
Ik wilde een foto maken van Amber, maar werd eigenlijk al meteen door iets anders gelokt.
Als je goed kijkt op bovenstaande foto zie je rechts net boven de liggende tak in de verte een ree.
Je ziet het witte kontje.........


Ik ben iets dichter naar ze toe gelopen en zag dat het een koppeltje was.
Ik durfde niet korter bij, bang dat Amber en Abby hun spoor zouden ruiken.
In het midden van de foto zie je het reetje staan, de andere achter de boom.
Ik heb mijn engeltje gevraagd voor een nog grotere cameralens.


Mergellandschappen met hun lammeren
Zodra ik lammetjes in de wei zie, is voor mij de lente begonnen......


Moeder en Dochter 


Amber van Walborgh

Ben hartstikke blij dat het engeltje me uit de veren heeft gehaald. Ik heb een prachtige ochtend gehad, heerlijk gewandeld en genoten van de mooie natuur.
Abby smerig thuis afgeleverd en nog een kopje koffie gedronken met Roger.

Dank je wel 'mijn engeltje'






2 opmerkingen:

  1. Roger zei tegen me dat hij Abby ongeveer een uur was kwijt geraakt nadat hij jou was tegen gekomen.
    Is Abby met Amber gaan "jasten"?
    Hebben jullie lang moeten wachten?
    Niet zo nieuwsgierig, je leest het wel op het blog; zei Roger.

    ps; ik ben Roger zijn "engeltje" voor mij liep de wekker al om 6 uur af om te gaan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja, mooie foto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen