Pagina's

woensdag 18 juli 2012

Bella Italia

Onze vakantie zit er weer op maar wat hebben we genoten.
We zijn samen met Guido, Lutgart, Bjorn, Dillen en samen met ons gezin vertrokken naar Italië, Gardameer, nabij Peschera echter net buiten de toeristenmassa.

Amber en Casper zijn meegegaan. In eerste instantie zou Casper gewoon lekker thuisblijven bij de ouders van Lutgart, maar wegens omstandigheden ging dit het laatste moment niet.
Nou........ daar maken we geen probleem van!!

We hebben veel ondernomen en heerlijk genoten van zon, terras, water en natuur. Zoals een heerlijke vakantie behoort te zijn. Door het lekker eten in Italië zijn de vakantiekilo's eraan gevlogen.......phoehoe, ach ja hebben we weer zin in 'light' producten.

Hieronder volgen foto's van onze vakantie en ik vind het gewoon heerlijk om honden om me heen te hebben, dus Casper mee op vakantie is voor mij een cadeautje.


We hebben een watervallenpark bezocht. Rondom het Garda meer zijn diverse parken waar je watervallen in de bergen kunt bezoeken. Hier mogen de honden gewoon mee. 
(eigenlijk ......... aan de lijn)


Even een close-up van Casper.


Casper en Amber vonden dit natuurlijk het einde, lekker banjeren in het water, struiken en bos.


Casper hielt nauwlettend in de gaten wat Amber zoal deed.
Hij kopieert ook veel van haar gedrag....... ook de minder goede eigenschappen, hihi



Een waterval waar je zelf ook in mag zwemmen. 
We lieten dit maar aan de honden over.



Hier kreeg ik het toch Spaans (Italiaans) benauwd. 
Amber haalt een stunt uit en klimt een gladde helling omhoog, pfff en toen weer naar benenden.....


Onder die helling was een verkoelende poel, die weer uitliep in een waterval. 
Nou! toen had ik ook een frisse duik nodig.



Eén van de mooie blikken



Nog eentje, Casper en Amber rennen al vooruit.


Dat water was althans hartstikke koud!!





Een van de mooiere foto's


Dit was wel een leuke plek. 
Hier waren de kinderen en ouders aan de beurt. 
Je kon namelijk met een schommel richting een waterval schommelen.
Boven; Guido die even op Amber en Casper let.


Dit is dan de schommel.
Ellen zit erop......


Onze kinderen;
De kleinste Ellen (9), De oudste (14) en Zärrin (12)


Tja, en dan willen die oudjes ook op de schommel


Tja ....... en dan kan ik het niet laten om ook te proberen.
Ik heb flink zitten koekelen van het lachen



Amber, voordat ze luidkeels van zich liet horen dat ze nog een keer het water in wilde.....


In die 2 weken hebben we ook een boot gehuurd op op het Garda meer te varen. 
Als jullie eens richting die kant op gaan, echt een aanrader.
Dit is zó leuk!!




Ieder gezin had dus zo'n boot gehuurd.


Mathieu met Amber op zijn schoot.
In het begin moest Amber er niets van hebben, na een tijdje vond ze het geweldig, vooral toen ze het water in mocht om te zwemmen.


En met de dames vooraan het 'schip'


Casper had wat minder problemen met de boot en zat al direct vooraan.


En dan kom je zulke plekjes tegen.
Het leuke is dat je gewoon kunt aanmeren bij een restaurant om daar te lunchen.
Wij hadden broodjes gesmeerd en drinken meegenomen.........echt hollands!


En dan was het zover, ze mochten erin!!


Casper keek af, hoe Amber dat ging doen......


En daar gaan ze dus........ Amber die vloeiend zwemt en Casper die zich geen raad weet met al dat gespetter om zich heen.


Hij zocht vaak steun bij Amber door op haar te gaan zwemmen, maar dat vond Amber niet zo leuk!


Wie zou dit zijn??


En dit??



Dan was het een kunst om de honden weer op de boot te krijgen.
Maar naar een paar keer kreeg je daar ook handigheid in.


Amber


Casper


Lutgart, Casper en Guido op hun boot.



"zullen we nog eens??"


En daar lag Amber er alweer in........



Een erg mooie dag was het op de boot.



Boven; dit vind ik gewoon een mooie foto.
Kon zo een ansichtkaart zijn.
'laat me ook een beetje denken aan de mountainbikers waar Dominique iedere zondag meefietst, dus even een momentje terugdenken aan thuis"


Natuurlijk hebben we ook een van de stranden bezocht (Bardolino), het is een strand met keien.


De honden mochten er toen nog niet in........


En als ik dan die verlangende blik zie, dan smelt ik gewoon.
De honden gepakt en ze mee het meer in genomen.
Ik kan dat gewoon niet!! Ik weet dat ze van een zwempartij zo kunnen genieten, ik krijg dat dan niet over mijn hart om ze dan aan de kant te laten staan.



Hup, mee het water in.
Hier heb ik Casper ook leren zwemmen. Hij moet zijn achterhand beter gebruiken.
Aan het einde van de dag, ging het al stukken beter.


En dan die eenden........
Amber weet inmiddels dat het geen zin heeft om achter die eenden aan te gaan. Ze zijn op het water gewoon sneller. Casper had het nog niet helemaal door.
Maar omdat het niet zo'n goede zwemmer is, hielt ik hem goed in de gaten en ging hem zo af en toe even halen........


Venetië:


Ook deze bijzondere stad hebben we aangedaan, echter zonder Amber.
Guido en Lutgart zijn thuis gebleven en hebben op ze gelet. De dag erna zijn zij naar Venetië gegaan.
Maar toch een paar foto's......


De "Rijksweg"


Een van de intieme waterstraatjes, met het leuke, de was hangt er gewoon tussen in.



En als afsluiter nogmaals onze trots
Mathieu, Ellen en Zärrin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten