Pagina's

dinsdag 24 juli 2012

Bloementocht....

Afgelopen zondagmorgen had ik de camera meegenomen, zelf vond ik dat ik steeds in herhaling val wat betreft foto's nemen.
Vandaar dat ik foto's heb genomen van de bloemen in ons "Sjoen Limburg", natuurlijk staan Amber en Meggie ook op de lens.


Korenbloem tussen het koren....


Tja deze zie je overal staan en kunnen metershoog worden......de naam ??


De distel met een bij/hommel


Rondom Cadier en Keer heeft de natuurvereniging in samenwerking met Staatsbosbeheer "kikkerpoelen" aangelegd, dit om de fauna van kikkers, padden, salamanders en andere soorten die zie daar in thuis voelen te re-introdiceren in limburg.
Over het algemeen worden deze netjes met rust gelaten..........
(alweer 10 jaar gevangenisstraf ...........)


Een klein duikje, kan dit kwaad?


"uitschudden"


Ja oke?! nog een duik dan.........


En dan sjezen ze weer rondom de poel


We hadden het toch over bloemen, deze stonden rondom de poel.....


Nadat we de kikkerpoel hebben gehad, zijn we verder gelopen naar een aardappelen veld.
Boven zien we dat Amber haar blik op "iets" heeft. Ze staat dus voor......


Dan ploegt ze zowat het aardappelen veld om, want ze heeft wat in haar neus......
En zoals alle Grote Münsterlanders dat doen, doen we dat in stijl.....
"luidkeels keffend"


En op geen 5 meter van me vandaan schiet een konijn uit het veld. 
En Amber gaat het spoor wild achterna en heeft er geen benul van het konijn dat al in zijn holletje zit.


Dummy meegenomen om toch wat appèl-oefeningen te doen.
Amber doet het erg feestelijk.........!



Ik weet niet wat er met die pupillen is, maar ze luistern om de verdommenis niet!!
Meggie wilde de fazant niet brengen!!


Dan moet ze maar de hele weg terug de dummy dragen......


Boven: Amber die de dummy ging halen die Meggie was "verloren"


Opeens draaide Amber zich om en stond voor.
Ze heeft toen een echte fazant uit dit veld gejaagd met de dummy in haar mond.
(ik was te laat..... en de hennen fazant vloog over mijn hoofd).


We hadden het over bloemen......
De klaproos, hele delicate bloem....


Vooraan Amber, erachter Meggie.....


Deze tweespannen kwam ik tegen. Ze vlogen een helling in volle galop op. 
Ik had ze te laat gezien, Amber had ik netjes onder appèl en Meggie had een grote mond tegen de koetsiers.


Zelf heb ik ook het koetsiersbewijs maar dan voor enkelspan. 
Jaren geleden samen met mijn zus Claire gehaald. Met deze groep zijn we eens met vakantie geweest.
Dus het zijn bekende van me, een stelletje gekke!!!

Het kriebelt wel ontzettend als ik hun met hun paardenspan zie gaan door het veld. 
Dat is toch ook een hele leuke sport.
Ook paardrijden is een van mijn hobby's, jammer dat ik niet meer zoveel vrije tijd heb.
Eigenlijk is het een kwestie van 'tijd maken'........mmmm wie weet!?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten