Pagina's

maandag 30 juli 2012

Puntjes op de i........

De KNJV- proef van Haaften komt langzaam inzicht.
We komen eraan........

4 van 'mijn honden' staan ingeschreven. Er is nog veel werk aan de winkel.
Om niet helemaal een flater te slaan, zijn we samen met Abby, Brutus en Amber aan trainen geslagen.
Met Amber zou het moeten lukken.
Abby heeft nog wat aandacht nodig qua appel en afwerking en Brutus......... tja wat zullen we zeggen, nog héél héél veel werk. We halen ook alles uit de kast om het nog te redden.

Afgelopen weekend iedere dag een aantal uren getraind. En er zullen nog veel uren moeten volgen!!
De camera was mee en iedereen heeft wat foto's genomen.......

Enkele foto's van onze laatste strohalm op 'succes'...........


vlnr Abby, Amber en Brutus


(dag 1)
Het is straks de bedoeling dat Merel Brutus gaat voorbrengen.
Een ervaring voor Merel en Brutus.
Ik probeer het erin te stampen, zodat Merel het makkelijk aankan.


(dag 2)
Nu is Zärrin ook meegeweest. Ellen vond de dag eerder toch wel zwaar..... 
En met stekkende beestjes om zich heen, had ze er genoeg van. 



aangelijnd volgen 
(tussen de boompjes met schitterend panoramisch uitzicht)


Los volgen
Gitte en Abby


Vooruit sturen


Uitleg aan Merel, wat en hoe te doen
(van te voren heb ik Brutus even onderhanden genomen, zodat hij het enigszins deed)


Aangelijnd volgen


Toeziend oog.....


Los volgen...


Even samen gedaan, omdat Brutus erg op mij reageerde en naar me toe kwam.


Vooruit sturen


Terugkomen op bevel


"ja, nu moet je komen..."

De volgende geoefende proef was markeren:


Amber doet dit heel goed. 
Goed voor 10 punten


Amber is aktie.....
(wat ben ik toch trots.....)


Abby, gaat ook goed. 

Het enige wat mij opviel was dat haar aandacht snel afgeleid is.
Dit kan een probleem zijn bij markeren. Bij markeren is het zo dat de hond moet onthouden waar het aangeschoten wild is gevallen, zonder gebruik van haar neus. Ze dient in 1 lijn erop af te vliegen en 1 rechte lijn terug. Als haar blik tijdens het markeren weg wordt gedraaid is de aandacht weg en weet ze niet precies waar 'het' is gevallen. Met het gevolg dat ze wel weet waar ongeveer de 'eend' in dit geval duif is gevallen en gaat vervolgens met haar neus werken........
Nu hopen dat haar neus het voortreffelijk doet en toch in 1 lijn erop af vliegt.
En de afwerking zal ook een puntje kosten......komt goed! we werken hard


'sjoen he' een 10 voor arbeidsvreugde



Brutus, nog iets meer werk aan de winkel


Hij ging ff plassen onderweg, liet de duif vallen en afwerking was matig....-3 punten....., kleine 6 of wel een 0, afhankelijk van de keurmeester.


Halverwege mochten ze even lekker rennen. Even de druk eraf laten.......


Zus en broer


Daarna werd er de proef "zoek verloren" gedaan. 
Boven: Amber, dikke 10!!


Abby, dikke 9 (afwerking!)



Brutus......0......
(een aantal keren moeten inzetten, afwerking, pfffff. We blijven positief, komt goed)


"uitzicht plaats liggen"
Abby en Amber 10
Brutus ......0
(oh oh oh........)


Amber die plaats blijf wat er ook gebeurt.

Ik hoop...........ik hoop zo dat we allemaal in het zelfde groepje zitten. Dan kunnen we Amber en Brutus samen "plaats" liggen. 
Dan is Brutus voor niemand de storende factor.......als jullie begrijpen wat ik bedoel....


Na alle proeven hebben doorlopen (behalve water) en 3 uur verder mochten ze lekker vrij!
En ja hoor, vieze poelen is waar ze dol op zijn.
Ik ga nooit met een schone hond naar huis. Jullie??



De kampioen in zich vies maken, Amber!


Dat bedoel ik nu.......


Voldaan, tevreden en moe naar huis


Er wordt nog getraind, op woensdagochtend en zaterdagmiddag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten