Pagina's

vrijdag 24 augustus 2012

1ste trainingsdag najaar 2012

Wij zijn gestart met de najaarstraining! Wat was het heerlijk om ze weer allemaal te zien!!
Naast de "oude" leden waren er ook een aantal 'nieuwe' bij (en er komen er nog...).
Allemaal gezellige mensen met leuke honden!

Ik heb er weer helemaal zin in om weer trainingen te geven. Ik heb een aantal nieuwe oefeningen bedacht die komen de komende periode aanbod.
De helft van onze privé-diepvires was gevuld met werkmateriaal met het gevolg dat we een aparte diepvries hebben aangeschaft om hierin het wild in te stoppen. Ik hoop deze vriezer nog aan te vullen met eenden en duiven (hint....).

Christiaan is weer zo lief en attent geweest om weer foto's te maken, ik kan al niet meer zonder hem!!


We hadden de groep opgesplitst, de groep bestond zondag uit 9 honden (van de 16) 
Daniella ontfermde zich over het hindernis parcours en ik ging "zoek verloren" doen.


De honden werden lekker "knettergek" gemaakt


Dit is Uno een labrador met zijn baasjes Bjorn en Deborah


En nu 'verloren apport te land' voor de gevorderden honden wordt deze proef veel moeilijker gemaakt dan bij de onervaren honden.


Boven zien we Freya, ze haalt heel netjes de fazant binnen.
En dan meen je dat je iets krijgt, de dag ervoor met de KNVJ-proef in Haaften laat ze het afweten op dit onderdeel en krijgt een 0. En nu voert ze hem perfect uit.........
Dan vraag je je toch af???


Boven: Coco Chanel een Engelse springer (hihi ik vind die naam grappig). 
Nog onervaren met apports, maar toch haalt hij de fazant binnen aan een paar veertjes.....


Boven: Axel, hij zit al een tijdje in de groep en het gaat steeds beter.


Boven: Ook Djego gaat steeds beter met apporteren. Hij had de neiging om steeds te plukken en door het "wild" te rollen. Er zit progressie in.



Onze pup in de groep! Dit is Lara van het Zonnebeekbos.
En deze doet het goed, nu al!!!
Ik verwacht hier heel veel van, ze heeft het echt in zich.
Dit wordt een toppertje, mits de voorjagers het eruit kunnen halen, met wat begeleiding gaat dit zeker lukken.


Boven en volgende 2 foto's; Dit is Puk een Heidelwachter.
Hij weet absoluut niet wat een dummy is en is nu nog een beetje wantrouwig.


Hier heb ik even wat energie in gestoken met als doel dat hij de dummy in zijn mond neemt.
Dus even lekker gek maken ................


Mijn doel is gehaald .........Jippy we zijn een stapje verder!


Uno met Bjorn, net als Puk geen ervaring met dummy's met veren......


En als laatste hebben we Doerak, hier zie ik ook vooruitgang in. 
Nog even en dan mag de "blauwe lijn" ook eraf!


Zondag was het bloody hot (37 graden) en daarom hebben we een extra pauze ingelast. 
Ik had natte handdoeken bij me ter verkoeling van de honden.
Extra dinken voor mens en hond.

In de tweede ronde heb ik kraaien uitgedeeld. 
Geen favoriet van de honden, helaas het hoort erbij!


Kennismaking met kraai met Axel


Nog even Uno afkoelen met gras.....


Daar gaan we, de volgende oefening;
Kraai op ca. 4 meter weggooien, ernaar toelopen, apport, doorlopen en vervolgens netjes afwerken en voorkomen. Dit werd een aantal keren herhaald.


Cees en Nickel mochten het voordoen.
Uiteraard erg netjes gedaan.


Ton en Doerak......


Inge met Lara.
Lara heeft nog geen kraai maar een konijnendummy met panty.
Dit ter voorkoming van plukken.....


Coco Chanel....


Hildegard met Freya


Paul en Axel


Puk, wilde de kraai ook niet.....
komt helemaal goed!


Lara, sjieck he?


Mooi werk Hildegard!


En als laatste wat te drinken en een plak cake. 
Een extra oefening want de honden mogen niet springen als ik de baasjes dit aanbied.
En wie was de klos???
Doerak sprong tegen me op, cake op de grond, dus Ton zorgt de volgende keer voor wat lekkers!!! hahahaha







Geen opmerkingen:

Een reactie posten