Pagina's

vrijdag 28 oktober 2011

Jachtdag in Noorbeek

Vandaag ben ik uitgenodigd om mee te gaan jagen in Noorbeek.
Ik had alleen Amber meegenomen en Brutus thuis gelaten. Achteraf heb ik hiervan spijt, omdat Amber vandaag niet echt haar best deed.
Na het schot hield ze in, en de dekking in (begroeide stukken) ging ze ook niet. Ze bleef maar bij me in de buurt lopen of 5 meter verderop, ze was timide vandaag.
Met zijn tweeën was het misschien beter geweest, dan trokken ze zich aan elkaar op. Dus de volgende keer gaat Brutus gewoon mee (de volgende keer is de vossenjacht)

We hebben vandaag 1 konijn geschoten.
Een magere buit. Ik zei al tegen de jagers "bij het wild is ook crisis" 
Maar Tim had in de ochtend veel duiven en kraaien geschoten. Deze heb ik me gevraagd om mee te trainen. De diepvries ligt dus hiermee vol.

Om Amber een succes-gevoel te geven, heb ik een aantal apportjes met de kraai, duif en het geschoten konijn uitgevoerd. Dit ging ook niet van harte, de kraai werpt ze gewoon voor mijn voeten in plaats om het apport netjes af te werken. Nu is het voor haar wel de eerste kraai die ze apporteert.

Laten we zeggen dat Amber vandaag haar dag niet had. "Een slechte generale repetitie is een goede uitvoering"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten