Pagina's

zondag 5 februari 2012

IJskoningin


Mist en vrieskou geeft altijd een mooi effect in de natuur.
Amber lijkt nu wel een stuk strenger, maar heeft een hart van goud!


Nog even een klein verhaaltje over onze ijskoningin;

Vrijdag voordat ik naar de show in Eindhoven ging, het volgende.......

Als ik heel vroeg opsta is het meestal omdat we dan gaan jagen, jachtproeven ga lopen of op show ga.
Amber weet dan dat we iets leuks gaan doen, ze is dan helemaal enthousiast en huppelt heel blij om me heen.
Maar als ik cursus elders in het land heb of ik ga met Casper weg, kan ze dus niet mee. En dat begrijpt Amber niet.
Het gevolg is dat ze dan begint te huilen als ik weg ga.
Zo ook die vrijdagochtend. 

De dag ervoor had Dominique zich echt de moeite gedaan om heerlijke gehaktballen te maken voor op de boterhammen. Het waren super ballen, vol smaak en heel veel lekkere ingrediënten. 
Deze Gehaktballen hebben de hele nacht gewoon op het aanrecht gestaan. 
En dit kan ook want Amber gaat niet aan het eten!!
Omdat ik zo vroeg uit de veren was, ben ik zo goed om al de boterhammen trommeltjes van de kinderen klaar te leggen, de vaatwasser uit te halen, de ontbijttafel in te dekken........ en ook die super heerlijke gehaktballen op de tafel te zetten. 
Nog zo slim geweest om ze in het midden van de tafel te leggen, beetje overbodig want Amber gaat er toch niet aan.............

Alle spullen bij elkaar gezocht en daar ga ik dan op weg naar Eindhoven. En jawel Amber mocht niet mee en een huil serenade was het gevolg. 'STIL Amber je maakt iedereen wakker!! Je kunt niet mee'
De auto in en wegwezen.......

Een uurtje later werd ik gebeld door Dominique "waar zijn mijn Super gehaktballen???"
Een stilte viel aan mijn kant................................."op de tafel???"
"Nee, daar staan geen gehaktballen!"
Toen begon ik te lachten en zei dat we één schuldige konden aanwijzen, Amber. 
Alleen Dominique vond het NIET om te lachen, hij had heel veel liefde en toewijding aan die gehaktballen gegeven en ingestopt. En nu zijn die opgegeten door Amber. (hihi)
"Amber had ook maar even gehuild en daarna was het stil geweest", zei Dominique.

Dank je de koekoek, zij was die met veel liefde en toewijding die Super gehaktballen met heerlijke ingrediënten, aan het opeten, haha

Die Grote Münsterlanders toch?

1 opmerking:

  1. Ik wil dat recept wel van die ballen!
    Wij zijn nieuwsgierig hoe ze smaken.
    Abby zo zoiets nou NOOOOOIT doen, die is keurig opgevoed.(ahum)

    Groetjes Gitte

    BeantwoordenVerwijderen