Pagina's

woensdag 1 februari 2012

Sneeuwpret!

Vandaag scheen het zonnetje in Limburg! Heerlijk weer om erop uit te trekken.
(Ideaal weer om prachtige foto's te maken)


En Amber vindt het geweldig om zich helemaal te bedelven met sneeuw. 
Ze rolt alle kanten op en als ze dan even stil staat sla ik mijn slag om haar te fotograferen.
Mijn camera zet ik op 'sportstand' want anders lukt het nog niet.......


In Nederland ligt plaatselijk sneeuw. 
Ik krijg foto's binnen van andere Grote Münsterlanders en het is alsof we in andere werelddelen wonen.
Daar schijnt al de lentezon en spelen de honden in de zee (hè Linda).



Tijdens het wandelen heb ik reeën gespot. Geprobeerd om ze op de lens te krijgen.
En dan heb ik spijt dat ik geen grotere lens heb.
Zien jullie hoeveel reeën er zijn??



Ik geef dan niet op om die reetjes van nog korter bij te zien, dus het bos in. 
Helaas was Amber wat rumoerig en waren ze al weg. 
Gelukkig gaat ze er niet achteraan en als ze gaat kan ik haar terugfluiten (oké meestal)


Ze had het wel heel druk op het stukje waar we eigenlijk niet mogen komen.
Ze ruikt dan allemaal sporen van dieren, onmogelijk om haar te fotograferen, ze sjeest alle kanten op.

Oh ja.......ik heb weer sporen van konijntjes gezien en daar ben ik erg blij om. 
Want na de verschrikkelijke ziekte myxomatose is er niets meer over, dus het pleziert me dat enkele konijnen het hebben overleefd.
Sinds dat konijnen er nauwelijks meer zijn is Amber haar favoriete bezigheid; het speuren op woelratten.
En af en toe met succes...........jaja.........(netjes aannemen)
Hier staat ze voor op gepiep in de grond. 




Boven een grappige actiefoto met haar oren in de lucht en tong uit de mond.


En dan als laatste mijn persoonlijke favoriete foto van de dag.

Ik doe mijn hond af toe echt wat aan. 
Ik zag in het veld een aantal silo-rollen liggen en dacht; 'als ik haar nu toch eens boven op die rollen krijg, is dat misschien wel een mooie foto'. 
Dus haar daar geïnstalleerd en een reeks foto's gemaakt, waarvan ik deze het mooiste vind.
En die Amber laat dit allemaal met zich gebeuren..........wat een schat!


De oplossing van de aantal reeën: het zijn er 4 en allemaal te zien op de foto, kijk maar eens goed!

1 opmerking:

  1. Die laatste foto is echt prachtig.
    Ik ben al drie dagen door de sneeuw aan het wandelen, ik iedere keer weer vergeet ik mijn fotocamera.Vandaag ga ik een nieuwe poging wagen om Abby in de sneeuw te fotograferen.
    Want het weer is weer prachtig.

    Groetjes Gitte en Abby

    BeantwoordenVerwijderen