Pagina's

vrijdag 22 juni 2012

1 ste les van Lara

Vandaag sluiten we het trainingsseizoen af tot 19 augustus met een gezellige BBQ.
Alleen vond ik dat wat erg lang duren voor Lara, daarom is Kevin en Inge gisteravond even bij mij geweest om de eerste kneepjes van het vak te leren.

Lara is een pup van 8 weken en uiteraard nog erg speels. De concentratie duurt niet langer dan enkele seconden, maar dat is niet erg, spelende wijs leg ik hun al de oefeningen 'zit', 'down' en 'let op' uit. Ook heb ik wat handige huishoudelijke tips gegeven.

Ik kon het natuurlijk niet laten om te kijken welke kwaliteiten dit hondje in zich heeft en heb wat dummy's uit de kast gehaald.
Wat ik nu kan beoordelen heeft Lara jachtkwaliteit in zich waar je U tegen kunt zeggen.
Asjemoos!!


De dummy is net zo groot als haar!


En dan even rust, na al dat gesleep ........


De vossenstaart vond ze geweldig!
Door de hele tuin heeft ze hiermee gesleept


Hier komt ze al wat beheerser naar me toe


En dan weer wegrennen...




Wat een leuk speelgoed. 
Ik vind het apporteren en ermee lopen geen enkel probleem, maar als ze gaan ermee liggen en er mee spelen dan neem ik het af. Ik wil voorkomen dat ze aan de "prooi" gaan knabblen.


Nu nog even kijken hoe ze met de "muskusrat" omgaat.


Prima dus! Ze neemt hem op en gaat ermee lopen.


Dit wordt een erg leuk hondje om mee te werken. 
En nu nog Kevin en Inge zo gek maken dat ze hier ook iets mee gaan doen. 
Even een injectie " Grote Münsterlandervirus" toedienen........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten