Pagina's

maandag 18 juni 2012

Clubmatch 2012

Zondag 17 juni de kampioenclubmatch van de NGMV in Hoederloo.

Vanuit het zuiden een trip van 2 uur rijden, we stonden met de zon op en hebben de hele dag mooi weer gehad, half bewolkt en af en toe liet de zon zich zien. En we kunnen vandaag de dag wel zeggen dat we hiermee geluk hebben gehad.

De 'von Cayer Blancks' hebben prachtige resultaten neergezet op deze clubdag en ik mag toch echt wel zeggen dat is hier super trots op ben. Ik ben na deze dag alweer wat gegroeid en dat met die lengte die ik al heb, haha. 

Hier komen de uitslagen;

Baron Brutus von Cayer Blanck, Juniorklasse, 1ste met een U-kwalificatie. Hij is tevens gemeten en is 62,5cm hoog
(Jolien met Doris werd jeugdwinner, proficiat Jolien)

Baron Paco (Casper) von Cayer Blanck, Jonge hondenklasse, 1ste met een U-kwalificatie. Hoogte 65cm

Barones Abbygail (Abby) von Cayer Blanck, Jeugdklasse, 2de met een U-kwalificatie, hoogte 60,5cm

Amber van Walborgh, Kampioensklasse, 2de met een U-kwalificatie



'Mijn' kampioenen!
v.l.n.r. Abby, Brutus, Amber en Casper


Brutus op de 1ste plek


Casper op de 1ste plek


Gitte en Abby


Amber en ik


Ton en Doerak deden ook mee
Doerak werd in de Juniorklasse 4de.

Nu was het wel zo dat Brutus als enige 16 maanden was en al die andere reuen jonger. Brutus was t.o.v. hun al wat meer ontwikkeld in zijn bouw, ik denk dat dit een voordeel was voor Brutus. 
Achteraf had ik hem misschien beter in de Jonge Hondenklasse moeten inschrijven.
Ik dacht eigenlijk praktisch tijdens het inschrijven. Ik wist niet hoe ik met 2 honden moest lopen in een en dezelfde ring............Dat was de voornaamste reden. 
Tevens zouden de broers concurenten van elkaar zijn.......


Ons stekje tijdens de dag.
Ik wil nog een speciale dank richten aan de kinderen van Ton en Marlies (en hun natuurlijk ook) en ook Gitte en Lutgard. Omdat ik foto's heb gemaakt tijdens deze dag hebben zij zich ontfermd over Amber en Brutus. Zonder hun was me dat niet gelukt, dank je


Zoals op iedere Clubmatch zijn er op het terrein zwaluwen. Deze plagen "onze" Grote Munsterlanders door heel laag over het veld te vliegen. Amber was goed onder ápel, Brutus en Casper heb ik een paar keer moeten vangen.......


Onze Multi-tasker keurmeester en schrijfster mevrouw L. Reeskamp-Blok



Mooie draf van Casper in de ring
(foto gemaakt door Peggy IJpelaar)


Een blije hond en "baasje/tante/fokker" (whatever)




Tandjes kijken bij Abby


Mooi gangwerk bij Abby en Gitte, hihi


Mooi plaatje, die 2 dames



Ja Ja......... Amber en foei foei ik....?!


Nu betrap ik me er weer zelf op dat ik die honden niet goed neerzet. 
Lang leven de fotografie, hier ook weer bij Amber de voorpoten staan te ver naar voren......
Ik krijg dat niet onder de knie.......HELLUP!!


Amber uitgeput bij Henny onder de tafel, terwijl ik foto's aan het maken was. 
Wat bof ik toch met zo'n prachtige, mooie, makkelijke, ondeugende en goed luisterende hond.



Lutgart en Casper


Brutus en Amber half slapend in de achterbak van de auto


Arien had een hele artillerie parcours uitgezet voor de honden. 
Hier zien we Abby het keurig doen


Door de slurf


En de band. Dat ziet er rustig en beheerst uit. 
Ik heb het met Amber geprobeerd die werd knettergek en dol enthousiast, het had even tijd nodig om haar weer wat rustig te krijgen.



De prijzentafel


Alle prijswinnaars op één foto.
Van harte gefeliciteerd allemaal!!!


Een close-upje van de honden ;-)


Ik vond dit z'n leuke spontane foto, dat ik hem ook maar op mijn blog zet.
Hier zijn we Rene Bakker met Frieda van 't Exelseveld. De zus van zijn eigen hond Freya.
Frieda is beste teef geworden van de dag.


En dan de Clubwinnaar 2012.
Filu (Tobor) vom Flörbach en Jarina Kisjes.
En ze hebben een heleboel bekers erbij.......



Teef en reu samen op de foto


De 3 prijswinnaars, Amber, Casper en Brutus


En na deze dag was er nog een overheerlijke BBQ

Zo dat was mijn verslag over een goed geslaagde clubdag, voor mij een uitmuntende dag.
Deze dag heb ik meer als 550 foto's gemaakt. Het wordt een hele klus om hier een selectie te maken voor op de site van de NGMV.
Een dezer dagen zullen de foto's verschijnen op de site www.grotemunsterlander.nl. 
Kijk hier ook op! Ik heb getracht om iedereen op de lens te zetten die met zijn hond in de ring was.


Voor meer foto's en impressie www.grotemunsterlander.nl
(of door te linken via mijn blog, door op de foto te klikken van de NGMV)






1 opmerking:

  1. Hoi Bianca,
    Ik heb een superdag gehad, en Abby ook.
    Je kan trots zijn op "jouw" honden.
    3 maal een beker en 4 keer Uitmuntend.
    Goed werk geleverd als fokker zo ik zo zeggen, want ik weet zeker dat als er meer Cayer Blanckjes daar waren geweest dat er meet U-tjes waren geweest. En wat nog belangrijker is, we waren daar met 4 honden, en alle 4 gedroegen ze zich onderling keurig. Goede sosiale honden, ook iets om trots op te zijn.
    Bedankt voor je Münster-enthousiasme, door jou beleven we vele leuke dagen en momenten.
    xxx van Gitte en Abby.
    ps Abby is 60,5 cm en niet 62 cm

    BeantwoordenVerwijderen