Pagina's

dinsdag 25 september 2012

Invoering "foto van de dag"...


Er is weer flink getraind afgelopen zondag.

Er is me een leuk idee ingevallen; Christiaan maakt iedere week wel foto's van het trainingsgroepje, dus dacht ik dat ik een soort "foto van de dag" ga introduceren van de foto die mij het meest aanspreekt (of grappig is). Vorige week was Uno de Labrador het nu is Nickel het geworden. 


Foto van de dag:



" baasje pak aub die blok aan, please?? Ik doe het toch zo goed?"


Nu gaan we over na alle andere mooie foto's en wie weet wie volgende keer de eer krijgt als "foto van de dag".


De grote wisseltruc (boven):

Een van de oefeningen die ik wel eens doe, is dat iedereen van hond wisselt, dus geen enkel baasje heeft zijn eigen hond. Waarom??
Ik vind het belangrijk dat je gevoel krijgt met de hond, welke hond dan ook. 
Het is namelijk belangrijk dat je de hond kunt lezen (aanvoelen), aan je eigen hond roest je vast (als je begrijpen wat ik bedoel), daarom wordt er geruild. We doen dezelfde oefeningen maar dan met een andere hond.
Iedere hond reageert anders en dan ben jij ervoor om dit aan te pakken, te corrigeren, te doen. 
Gevoel creëren. Gevoel vind ik één het belangrijkste onderdeel van het trainen met een hond, je moet je hond aanvoelen, als je dit kunt ben je een grote stap voorruit om de perfecte combinatie "baas en  hond" te krijgen.


En het is best moeilijk om een andere hond dan te laten lopen zoals jij dat wilt.



Kris kras door elkaar lopen met een hond van een ander


Op bovenstaande foto zie je me aan de slag met een varkensoor.

Hier probeert het baasje de hond het voedsel te negeren door het commando "FOEI of NEE"
Waarom? Honden zijn gefixeerd op eten, maar als je de hond hebt loslopen en er ligt daar ergens een stuk worst (die vergiftigd is) of een kadaver, plastick noem maar op, wat je de hond liever niet ziet eten dan is het erg fijn als je hond op commondo FOEI, het direct loslaat. Dit om alle ellende te voorkomen.


Ondertussen wordt er gewoon ook geslalomd, tijdens de oefening "FOEI"


Cees met "rode" Amber.


Nickel met Blok, hij is er mee aan het 'draaien'....


Amber


Freya


Abby


Floyd bij mij is de houtgreep.
Dit vindt hij niet leuk......


Skipp, gaat al aardig. Heel goed!


Baily, blijf oefenen.......uiteindelijk lukt het!


Oh oh oh
Wat is die Coco snel, zo snel als water.
Ik meen dat ik een goede houtgreep heb om de houden even onder dwang het blok vast te houden.
Coco is de eerste hond bij wie me dit niet lukte, ze wist zich er altijd vliegensvlug ertussen uit te pitsen....


En nu wat de honden het allerleukst vinden; werken met wild...


Coco kennismaken met Karel de Kraai.....


Het hele beginnersgroepje mag even Karel de Kraai begroeten


Baily met dummy....


Skipp met dummy...... (ze vonden de kraai niet fijn, denk ik?!)


Ohhhh maar Coco wel!


Nog even en het niveau wordt wat zwaarder met Coco, mits ze het blok aanneemt, hihi.



We zijn beland bij de gevorderden...... (boven Floyd, nog steeds de Stadshond)


Amber en ik.....

Ik had Caroline de Kraai in een boom gelegd en Karel de Kraai op het pad.
Ze werden 2x ingezet om de familie kraai op te sporen. Karel die op het pad lag vonden ze allemaal, Caroline die wat hoger lag vonden ze wat moeilijker.
Ze moesten namelijk met de "naos umhoeg"...... 
En dat verwachte de hondjes niet, dat ik zo flauw kan zijn.......

Markeren met duif;



Freya


eveneens Freya


Abby in de aanslag


Abby


En terug Abby......


Nickel


Nickel


Nickel


Amber


Amber

Apport met 2 honden tegelijk;


De bedoeling is dat er twee stukken wild tegenlijk worden gegooid, voor iedere hond een. 


Amber, volgens mij nog met markeren....


Boven zien we Freya die samen met Nickel het dubbel apport deed.
Op de foto zie je een kraai en duif.....


Boven Abby die dit samen met Floyd deed


Boven kwam Floyd toch even vragen aan Abby of ze niet wilde ruilen...


Dan gaat Floyd toch echt zijn eigen wild halen....


Keurig gedaan!

Terug naar de andere groep:

Daar oefenen ze kort apport met kraai.....


Skipp, nog even op nazoek....



Kleine Sil nog met dummy.....



Coco met volle passie stormend naar Karel de Kraai.........of Caroline


Nou moe!!! Dat is pas passie.....


En toch netjes brengen....



Baily vind Karel toch maar niets......


APPORT!!!!!
"Nou Nee......."


Het was weer een erg prettige les. Volgende week zondag  7 oktober heb ik een verrassing voor jullie, we gaan werken met iets heel apart, niet alle daags......... het heeft met subtiele apport te maken?
Ideale oefening voor honden die wat hard in de bek zijn.......hahaha
Surprise.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten