Pagina's

vrijdag 19 april 2013

Donderdag avondtraining voor het eerst!

Hele mooie opkomst voor de donderdagavond training.
Het terrein ligt vanaf mijn huis ca. 15 minuten lopen, echter de honden kunnen even een stuk de benen strekken, dat is dan hollen, spurten, rennen en spelen.
Daarna gaan ze onder áppel en dan is het luisteren.


We gebruiken de donderdag avond training om de KNVJ proeven C en B er in te krijgen.
Er worden dan ook alle proeven gedaan behalve het water. Het water wordt op een andere avond gedaan op een andere lokatie.

We houden "foto van de dag" erin, hier komt ie:

Foto van de dag:


Lara van het Zonnebeekbos
Omdat ze zo lekker ondeugend is.
Hier doet ze de de proef " kort apport te land"
Alleen is het geen kort apport, maar een héél lang apport............over de hele wei!?


En maar wachten........

Proef: 8 lopen, los en vast, daarna vooruitsturen 


Gitte en Abby met volgen (los)


Voorruit sturen en terugkomen op bevel
Netjes!!


Christiaan en Feya
Aangelijnd volgen


In het midden ligt Milo'ke.
Hij is niet getraind voor deze proeven. Bij hem doe ik thuis wat oefeningen.
Dat gaat stroef.....


Jeroen en Jikke, aangelijnd volgen


Voorruit sturen.
hihi..... Jeroen zegt "verder gaat ze niet"
Jikke dient nog eens zo ver te gaan, maar daar hebben we een foefje voor.
Probeer het maar uit, wedden dat het straks wel lukt??



Trudy en ??? Fauke, ...een friese naam.....??? 
ik schaam me dood.



Terug komen op bevel


En voorkomen.


Kevin en Lara.
Dit moet met meer aandacht en ontspannen......


Voorruit sturen.....


Proef: Kort apport te land

Die Grote  Münsterlanders toch....... Abby als eerste, loopt er overheen en gaat vervolgens de weide wereld in.
Daarna was Freya......... had het natuurlijk van Abby gezien hoe het moest, dus zij deed exact hetzelfde.


Jikke aan de beurt, kijk die ogen..........ze verkoopt zich.....


Gaat prima!
Ze wil alleen dolgraag aan iedereen laten zien hoe goed ze het doet.
Dit doet ze met flair en veel charme, ze zoekt de werper gewoon op en draait rondjes om je met de dummy in haar mond. 


??? deed het redelijk. Het is ook allemaal nieuw voor haar.
Ze heeft ook 12 weken geleden pups gehad.


Volgende week, zien we een van haar pups.



Freya, maakt er een potje van.....


Proef: plaats liggen uit zicht, 2 minuten


Boven en beneden, het eerste koppel.
Jikke en Lara
Deden het alle twee erg goed.




Koppel nr 2: Achter Freya en vooraan Abby
Freya ging al meteen zitten toen Christiaan wegliep, maar bleef op haar plaats.


Boven en beneden; Abby verveelt zich en gaat de boswachter mee helpen met snoeien.
(en dan lig ik in een deuk....hihi)



2 minuten duurt lang...... 
inmiddels ging Freya staan om nog beter kijken waar Christiaan is. Maar ze blijft op dezelfde plek.
Abby, ging ook maar eens zitten.....


Koppel nr 3
Amber met .... ??


En dan denk je dat Amber dat feilloos doet. 
Toen ik haar ging halen, kwam ze naar me toe, 2 meter van haar plek!
Een dikke 0!!!!


?? liep al meteen achter Trudy aan. Toen ze de 2de keer haar neerlegde ging het beter.


Tja....... en we wachten geduldig af.


Lara vindt het erg interessant wat er gebeurt tijdens een proef.


De proef: Zoek verloren.

De dummy had ik in een lager gedeelte verstopt, de wind kwam uit het dal dus we moesten tegen de wind in werken.
Voor de honden was het moeilijk, want ze dienen door bramenstruiken te gaan, maar je hebt van die slimmeriken die maken een ommetje om toch hun doel te bereiken :-)


Abby, ze nam ook de "langere" weg.
Netjes gevonden en keurig afgewerkt.
Gitte was héél blij!!



Zonsondergang


Freya, die had het trucje van Abby gezien.


Jikke weet dat daar de dummy ligt en ruikt hem ook.
"Maar hoe kom ik daar nou??, ik wil mijn pootjes niet bezeren aan de doornen"


Ze liep er omheen, net als de andere


Gewoon een veilige weg, zonder stekelige struiken


Daarentegen ging (jezus.... weet alweer de naam niet) ..??, wel rustig bramstruiken door.


Ze nam de "nog" mooie witte dummy netjes mee.



Inge met lare, met de proef "zoek verloren"


Lara maakt er een feestje van.
"Jipieeeeeee ik heb hem gevonden, ik ben zo blij!!"
"Ik kom zo baasje....."



Amber die stort zich door de bramenstruiken, maar neemt wel de makkelijkste weg terug.

Proef: Markeren

Als laatste hebben we nog markeren gedaan;
Het licht was niet meer goed, de enige foto die gelukt en aantoonbaar is deze;
Amber, het is wel een mooi effect, kop scherp en de bewegende bewegingen wazig.


Dit was de avondtraining, lekker hard gewerkt en ik moet zeggen het ging best aardig.
De honden en baasjes hebben even mogen wennen.
Hoe vaker we het doen, hoe meer de honden het begrijpen, dan ga ik ook de puntjes op de i zetten en wordt ik automatisch strenger.
hahaha hou jullie maar vast!! :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten