Pagina's

dinsdag 16 april 2013

Jachttraining 14 april 2013


Foto van de dag:


Jikke, een zwarte labrador
Hij komt hier erg mooi de hazendummy naar Jeroen brengen.



De groep van deze zondag, 10 honden


Nieuw lid, Gordon Setter genaamd Meisje

Onderstaande foto's hebben alle baasjes een andere hond.
We hebben weer eens geruild, zoals jullie weten om het gevoel te optimaliseren.


Christiaan en Skipp


Cecile en Amber



Jeroen en Jedy


Bianca en Nickel


Omdat ik een hond had overgenomen nam Daniella de les even over. 


Ik en Meisje


Daarna hadden we weer de juiste eigenaar bij de juiste hond;


Cees en Nickel


Bianca en Jedy erachter Christiaan en Freya


Behalve ik had even Skipp onderhanden genomen.


Jeroen en Jikke



Bianca en Jedy

Claire had de camera en volgens mij heeft ze gedacht; "laat ik nou eens alle honden zittend fotograferen"


Nickel


Meisje


Skipp


Scotch


Freya


Jikke


Oh jee.... hoe heet ze nu al weer.
"Fauke"
(vast en zeker helemaal fout)
Eveneens een nieuw lid, Wetterhun 


Freya

De groep werd verdeeld.
De jeugd boven en de gevorderen naar beneden, de trappen af. 
Daar gaf Daniella samen met Claire les.
Ik hielt me even met de jeugd bezig....


De trappen is altijd een oefening apart. 
Je moet zorgen dat de hond niet trekt, anders lig je zelf op je bakkes.
De trap is namelijk spekglad.

boven; Ellen en Amber


Trudy en Fauke


Freya 


Cees en Nickel


Jeroen en Jikke


Christiaan en Freya


Natuurlijk werd er ook gewerkt aan apports


Freya


Aanname door Christiaan


Freya


Jikke


Nickel


Aanname door Cees


Amber


Fauke


Nogmaals Jikke........ ik denk omdat ze zo'n charmeuse is


Ellen en Amber


Halverwege de les werd Milo'ke gebracht.
Toen had ik mijn handjes vol en heeft Claire hem even over genomen


Er werd nog gemarkeerd maar ditmaal met het alarmpistool.
Alleen Scotch reageerde erg angstig en Fauke twijfelachtig.
De rest is schotproef


Cees en Nickel


Freya met de proef markeren. Ze deed net of de hazendummy loodzwaar was.
Nu is deze ook zwaar en toch lukt het haar.



Amber


Amber was ingesprongen, maar ik heb haar nog binnen de normen kunnen laten stopen en opnieuw ingezet. Hierboven was ik uit aan het leggen dat je dan 2 punten verliest, mits alles goed gaat.
Als ze door sprint, krijg je een 0, ondanks de goede afwerking.
Zou ze na het inspringen nog fouten maken dan krijg je steeds minder punten.


Die Amber toch.......


A.S. Donderdag start de avondles om 19.00u.
Komende zondag geen les.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten