Pagina's

dinsdag 2 april 2013

Paaswandeling......

Samen met mijn dochter ben ik op paaszondag heerlijk gaan wandelen.
De zon scheen!!

We hebben heerlijk genoten van deze wandeling.
Hieronder een impressie van die dag.


Amber in het bos tussen de narcissen

Hier begint eigelijk het mooiste moment van de dag.
Ik zag de narcissen midden in het bos staan, ietjes van het pad af.
Omdat Amber zich niet zo makkelijk laat fotograferen en lekker rent, zoekt en speurt, ga ik opzoek naar mooie natuurfoto's.


Het zonnetje scheen door de bomen op deze verdwaalde narcissen.


Dus ik schiet een paar foto's en Zarrin en ik genieten van deze bloemetjes.
Ondertussen liep Amber om ons heen en had al een bewoont hol gevonden.



Ik wilde Amber van dat hol afkrijgen om haar netjes te plaatsen bij de narcissen.
Zie eerste foto.
Opeens sprong er vlak naast ons een ree op!
Ik schrok net zo hard als dat reetje.

Gelukkig had ik de camera in sportstand en heb er foto's van kunnen maken.
Op het zelfde moment moet ik ook nog Amber onder ápel houden dat ze me niet achter dat reetje aangaat. Dit lukt gelukkig altijd, Amber is wat betreft reeën .....reeënrein!?




Volgens de buurman, die jager is, is dit reetje zwanger. Trouwens elk reetje is rond deze tijd zwanger. 
Omstreeks mei zullen de klaveren geboren worden.
Dan gaat Amber voor een tijdje weer aan de lijn. Alleen op stukken waar ik zeker weet dat het kan, mag ze los.

Dus voor alle duidelijkheid, dit reetje is niet opgeschrikt of opgejaagd door Amber. 
Ik denk eerder door het geklik van mijn camera. We waren heel stil het bos.
Iets verder zie je ook het wandelpad, de narcissen stonden iets van het pad af.


Dassenburcht



"de koning der bomen" zo noem ik deze altijd omdat hij een kroon draagt.
Het is volgens mij gewoon een wrat, maar een kroon klinkt beter.


Onze dochter Zärrin (12 jaar)



Kabouterdorp.......echt waar?!



Elfenbankjes...... 
Jammer, ik heb elfjes gezien maar die lieten zich niet fotograferen :-))


De grote boze wolf......


Bosviooltjes


Hier is ons elfje......



Héél véél daslook.....
Die mag je niet plukken, dit is beschermd ?!
Je kunt er heerlijke soep en pesto van maken......, natuurlijk van de kweker op de hoek!





Amber tussen het Daslook.



Amber blijft die konijnen de stuipen op het lijf jagen. 
Hier tussen de hoge dekking zat een konijn......



Amer wacht altijd op iedere splitsing welke kant we op gaan. 
Op commando van mijn handgebaar gaat ze de juiste kant op.




Ook hier op de 5-sprong blijft ze wachten.........





En weer lekker voldaan lopen we richting huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten