Pagina's

zondag 13 april 2014

In THE pocket!!

Jedy (van Bianca Kuipers) heeft haar eervolle vermelding gehaald bij veldwerk! 
Super trots, dat veldwerk in Frankrijk doet wonderen. 

Bianca heeft me een verslag toegezonden.......  

Hier het verslag  11 april. Veldwerkwedstrijd Oostburg (Zeeland) Na Franrijk Jedy's 1e wedstrijd de wekker ging al heel vroeg op naar de rit van 2,5 uur. Op 11april als hond nr 11. Wild zat er meer dan genoeg. Na lang wachten veel stops en een hele karavaan was eindelijk (speedy) Jedy aan de beurt de meeste liepen door het graan, Jedy mocht op een verwilderd stuk gras. En daar ging ze (zonder teletac) ze jaagde mooie (te) kort, maar kwam al gauw los en na een paar korte mooie slagen. BAM voorstaan, zoals ik niet gewend was bleef ze staan kon tot bij haar komen, samen gingen we dan heel langzaam couleren genoemd. En ik zag het zitten. Ik dacht een gedrukte hen. 
Maar het schoot er uit en ik zoals geleerd in Frankrijk knal/pang en Jedy jank jank foets het was een dikke vette haas en die werd even door het gehele landschap gebracht. Mooi punt maar het was een haas met een echt geweer was deze buit echt binnen. Mooi werk! Jedy die zich ff had leeg gelopen. Maar goed, op na de 2e beurt. De 2e beurt, wederom geen graan we moesten door een sloot (ik had natte billen hihi). 

Aangekomen mooi stukje ruig terrein met hoog gras, struiken, de eenden die al hier en daar vluchten. Mooie groene specht nog gezien. 
En ja Jedy was goed wakker. Ondanks zoals de keurmeester zei, pakte Jedy het moeilijke terrein heel goed op, hele mooie staart houding en mooie kophouding. 2 slagen en BAM vast en staat voor. Kon weer bij haar komen. Deze keer couleerde ze niet. Stond te vast. En floep stukje verder schoot er een hen op. De keurmeester had gezien dat de hen de benen had genomen. 2 slagen verder BAM weer heel kort voorstaan en Jedy te ongeduldig en flushde weer een hen eruit. Te gretig. 
Helaas zei de keurmeester ik kan je geen punt geven, maar wel wachten tot de uitslag. En ja hoor, ze kreeg een Eervolle Vermelding! Beloning en stimulans om haar werk, houding en inzet. En zeker om door te gaan. 

En wat was ik super trots!!!
Ps de cursus in Frankrijk heeft haar heel goed gedaan!

Grt. Bianca en Jedy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten