Pagina's

donderdag 3 april 2014

Nog meer foto's van het veldwerk in Frankrijk

We kregen zo een mooie serie foto's binnen van Joan en Jowan, dat het zonde zou zijn om deze niet te plaatsen.
Het waren er iets meer dan 300......... ik heb er een selectie van gemaakt.

Joan en Jowan, heel erg bedankt voor de magnifieke foto's.

Ik wil trouwens iedereen bedanken voor een geslaagd weekend. Het was erg leerzaam en bovenal gezellig. Het klikte met zijn allen en dat gaf een prettig gevoel.


Het verhaal blijft uiteraard hetzelfde als het eerdere geplaatste verslag, maar toch zie ik weer dingen die bij het kijken van de foto's "vergeten" ben te vertellen.
Zie het als een aanvulling, hihi.

HET AANLEREN VOORSTAAN OP EEN KOOITJE:


Bianca en Jedy 


Ton Slager en Jedy die haar om de achterpoten vast heeft en ons de uitleg hierover geeft. 


Gewoon een mooi plaatje


Het kooitje met de patrijs wordt verplaatst voor het volgend koppel 


Yolande met Nala


Nala die op 1 punt haar aandacht richt


Nadat ze hadden voorgestaan, moesten we de honden oppakken en elders weer neerzetten.
Ik denk dat de reden hiervoor is dat ze zo uit hun concentratie werden gehaald. 
Maar aan Nala te zien is ze nog steeds gefocust, hihi



Harry met zijn hond, naam kwijt...:-((


En ook hier weer oppakken en verder ergens neerzetten



Deborah met Mats.

Oh ja.... om ze het voorstaan te leren dien je kleine rukjes aan de lijn te geven, eerder fieren.
(ik zie het aan de mannier hoe Ton de lijn vasthoudt) 


Jowan..... of Joan??
Klinkt hetzelfde, hahaha


"laat me gaan, laat me gaan, ik weet waar ie zit" 


Ton heeft het eventjes overgenomen


Digna met haar hond


Amber die mooi voorstaat


Nu met strakke lijn, ze wil er naar toe.


Alsmaar te graag....


Nu komt de ontspanning er weer in. 
(Hmmm ik moest Amber ook even optillen, 30/35 kilo til je toch niet zo makkelijk. Het was geloof ik , even de 4 voeten van de grond, pfff zwaar)
Op dieet, Amber!!



"ik ruik iets...... het moet hier zitten"


Ons stokstaartje 
"zo zie ik nog beter waar de patrijs zit" 
"volg me maar ik weet het zeker"


"Hanneke, zie je nu? Daar zit het!"


Oppakken......jammer he?


De uitleg door Ton. En Hanneke houdt gewoon lekker knus haar hondje vast. 


Snaps, die had het al heel snel in de gaten.


Prachtig!!  Irène en Snaps staan beide voor.


Ton gaat nog eens even plagen met het kooitje



ook Amber krijgt hem nog even onder haar neus.
Het is natuurlijk de bedoeling dat ze niet opspringen of er naar toe vliegen. 





De Birdlauncher werd ingezet.


Een hond gaat op zoek naar de Birdlauncher waar een patrijs in zit, dmv een afstandsbediening wordt deze bevrijd. Daarna werd er weer een hond ingezet (of dezelfde) en dan dient de hond de losgelaten patrijs te zoeken door mooi veldwerk te laten zien. 
We hielden met zijn allen natuurlijk in de gaten waar deze was geland, zodat we de honden goed konden inzetten. 


Hanneke 





En zo kwamen we allemaal aan de beurt, boven Digna met haar hond


Amber houdt nauwlettend in de gaten wat er allemaal op het veld gebeurt. 
(dat is voorinformatie Amber?!)



Hier is volgens mij weer een kooitje geplaatst in het veld.


Want Joan, neemt zijn hond op, dat kan alleen als er een kooitje staat, toch??


Volgens mij lopen foto's niet op volgorde.
Hier lopen we met zijn alle het veld op om een poging te wagen de patrijzen het goede veld in te sturen. Tja..... daar trappen die slimme patrijzen natuurlijk niet in. 


Ik vind niet snel foto's van mezelf mooi. 
Maar deze vind ik toch wel heel erg mooi, dat word mijn nieuwe omslagfoto op Facebook, haha



De illusie dat we patrijzen kunnen sturen ;-))




Dan krijgen we het verhaal dat er waarschijnlijk een patrijs in de haag was geland. 
Volgens Amber .....dus niet. 




Ton probeert het ook eens met Amber. 


Tja..... en twee zien meer dan een. 
Er was echt geen patrijs......


Oh ja..... het kooitje weer. 



Harry met zijn ruwharige Viszla


We liepen op een rij naar het kooitje.
Amber had al snel verwaaiing en stond voor. De andere moesten achter Amber gaan staan, zodat zij ook verwaaiing kregen. 


Dat ziet er toch een beetje gek uit, hihi
In een rijtje op een kooitje voorstaan. 


Jedy 

DAG 2, zondag 30 maart:


Daar staat de hele karavaan...... waar zijn we eigenlijk??
Geen kip te bekennen.....


Ik mocht als eerste, op weg naar de Laucher. 
Amber was best wel snel en ik nog niet goed wakker. Ik vergat de zitfluit en te schieten.




Oeps..... ik was zo perplex, vergeten te schieten en te flikten, hahaha
(beetje slaaptekort met 2 honden op je kamer)


Prachtig! volle aandacht 



Mooie kop, volgens mij Nala



haha...... haar ken ik niet.
Jawel..... mijn trouwe vriendin.












Bij Roos (de hond) hadden ze de teletac gebruikt, ze was helemaal onder de indruk.


Deborah en Mats


Mats



Dit vind ik toch zo een mooie foto. 
Ze passen echt bij elkaar



Irène met Snaps.
Passen ook al zo goed samen. 


Wim op de jeep, de patrijzen in de gaten aan het houden




Deze alien is Jedy.
Ze krijgt de teletac om. 



Jedy had het super gedaan, dat is wel te zien aan Bianca.
Jedy liep wel even door de teletac heen die op 128 stond, maar allah.
Na 75meter had ze door dat er iets in haar nek kriebelde.



Een knuffelmoment


De beste stuurlui aan wal.....
(we hebben wel plezier...)



Al zittend valt de Visla in slaap


Schattig hè?




En allemaal blijven we met volle aandacht het werk van hond en baas bekijken, helemaal tot het eind van de dag. 


En als laatste een mooie foto van Snaps, aan het werk in het veld. 



1 opmerking: