Pagina's

dinsdag 29 maart 2011

Bunzing

Jemie!!......Dat heb ik weer!
Ik was heerlijk een avondwandeling aan het maken. Ik zat lekker op een bankje genietend van de avondzon, Amber amuseerde zich. Wat wil je nog meer.
Ik was wat weg aan het dromen, hoor ik Amber achter me toch wel een erg vreemd geluid maken.
Kijk om......wat heeft ze nu weer?? In eerste instantie dacht ik een konijn!
Ik was op zo'n 65 meter afstand. Ze nam het op.......liep een paar meter en liet ze het weer vallen.
Ik had al eens apport geroepen, ze luisterde wel, maar voor een paar meter.
Dan maar naar haar toe, ik was te nieuwsgierig om te wachten totdat ze het me gebracht had.
Wat is dat nu weer?
Het schoot me meteen in. Een Bunzing!



Ik hoopte wel dat dat beest al dood was en niet dat Amber dat had gedaan.
Even bestudeerd, het was al dood. En wat stinkt dat beest, gatsie!!!!!! Echt stinken, het is logisch dat Amber de bunzing maar een paar meter apporteerde en weer liet vallen. Bbbrrrr de geur heb ik nog in mijn neusgaten én aan mijn handen.
Maar als goede voorjager (Ehum) moet je toch nog even oefenen met de gevonden prooi.
Dus Amber aan de riem en haar een paar keer de bunzing laten opnemen en me deze keurig laten brengen.

Dat ging niet van harte, zodra ze voor zat, liet ze de bunzing uit haar bek vallen. Jakkes en ik dat ding steeds oprapen. Amber zal ook gedacht hebben, "als jij dat beest niet fatsoenlijk aanneemt, laat ik het uit mijn mond vallen". En ze had gelijk, ik pakte dat beestje steeds met 2 vingers aan een poot vast.
Dat stonk en iiieeeeh wat vies, bah!!!
Maar oké, ik wist dat ik degene was die faalde dus heb me over de geur heen gezet en Amber nog 1x laten apporteren en ik het goed aannemen.
Nou dat ging prima. De bunzing snel aan de kant weggegooid.
Zo....training was voorbij!

Ik was helemaal perplex van alles dat ik helemaal vergeten ben om een foto te nemen. Ook had ik de bunzing mee kunnen nemen voor de training met de pups......hahaha.
Nee dit is echt iets voor gevorderen honden en ik had geen zin om dat beest in de vriezer te hebben tussen de biefstukken enzo.

Ik heb nog zitten googlen en toen kwam ik Kalle tegen met een bunzing. (de broer van Storm. Kalle is trouwens multi kampioen).
Kalle doet het voor zoals het hoort en niet dat geklungel van mij.

Kalle van de Stommeerpolder

1 opmerking:

  1. Hallo allemaal,

    Meggie apporteert vieze vaatdoekjes, waarmee we haar pootjes schoonmaken. Die stinken ook, maar vast niet zo erg als de bunzing, haha. Bij Meggie zien we het jachtinstinkt ook duidelijk! De konijntjes van Laura, en de duiven van Marc zijn voor haar heel interessant...
    Gelukkig zitten ze veilig achter het gaas!

    Tot zondag,

    Marcella, Jos, Laura en Marc

    BeantwoordenVerwijderen