Pagina's

donderdag 17 oktober 2013

Bezoek aan de stad Edinburgh ....

Na ons ochtendritueel en het ontbijtje zijn we met lijn 11 terug gegaan naar de stad om deze te bezichtigen. 

Edinburgh bestaat uit 2 delen 'new town' And 'old town' (en héél veel eromheen, wat een ongelofelijk grote stad). 
We starten bij get oude gedeelte bij 'THE castle', een prachtige goed in tact gebleven kasteel met haar vestiging eromheen. We hebben deze niet bezichtigd 'no dogs allowed'. 


Toegang tot kasteel


We hebben de oude panden eromheen bekeken. 
Ik had me voorgenomen om het thuisfront een pakketje te sturen met typische Schotse spullen. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel souvenierswinkels in- en uitgelopen, maar voor ieder heb ik een leuk cadeautje gevonden. 


'The postoffice' lag in het nieuwe gedeelte. Ook de weg erna toe was erg indrukwekkend met hun statige panden. 
In het nieuwe gedeelte heb je zoals elke grote stad alle winkels die je kunt bedenken van Zara tot Gucci en alles wat ertussen in ligt. Enkele winkels hebben we aangedaan, hier mocht amber verbazendwekkend wel naar binnen. 
Echter ik lag haar altijd binnen aan de deur 'plaats' en ging vervolgens shoppen. 
Doorgaans kreeg Amber alle aandacht van de winkeliers 'oh look that good behaivor dog' 

We moesten ons pakketje nog versturen en gingen op zoek naar het postkantoor. Na wat navraag gedaan te hebben vonden we het al snel. We werden goed geholpen op het postkantoor en het pakketje is verzonden. Ik denk einde van de week zulke ze het ontvangen. Mam vertrouwt het niet en is bang dat het niet aankomt, we zien wel. 


Een terrasje mocht niet ontbreken, hier hebben we gelunched 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten