Pagina's

donderdag 17 oktober 2013

Sterling - Perth - Blair

Dit is de route die we vervolgens zouden afleggen. 
Echter Perth hebben we 'Recht' laten liggen omdat ik van die snelweg afwilde om binnendoor te rijden. Een excellente keuze!

Maar even terug naar Sterling. 
Ook Sterling is een goed in tact gebleven kasteel. In films zie je altijd bloedige veldslagen en verwoeste kastelen, hier heb ik nog niets van terug kunnen zien. 
Het kasteel hebben we niet aangedaan, dit kon wel, want we hadden de camper pal voor het kasteel geparkeerd en konden Amber hierin laten. 


De vestiging Sterling en op de voorgrond...... Ehhh een grote Munsterlander. 

Ons oog viel eigenlijk meteen op de begraafplaats die voor het kasteel lag. Een monumentale (denk ik) begraafplaats met typische Schotse kruizen. Het ligt bovenop een heuvel wat een prachtig effect met adembenemend uitzicht gaf. 
We hebben hierover gelopen en ik kan het dan toch niet laten om foto's te maken. Iets aan een begraafplaats trekt me aan......



Na de dodenherdenking zijn we naar benedengedaald om de panden te bekijken die een bepaalde funktie in het verleden hebben gehad tbv de gemeente als het kasteel. Zo was er een gevangenis, een school voor welgestelde jongens, luxe (in die tijd) landhuizen van rijkgestelden, arbeidswoningen.




Hoe lager men komt, hoe meer bedrijvigheid er is en opeens sta je in een winkelstraat. 
De winkels hebben we niet aangedaan, maar wel een terras 'la Costa' waar je lekkere koffie krijgt en een muffin. 

Na onze pauze moesten we weer omhoog klauteren. Ik had Amber aan mam gegeven zodat Amber haar kon helpen omhoog te lopen. De straten geven toch weer een ander beeld als je vanaf een andere kant bekijkt (omhoog). 

Mam heeft altijd de neiging als ik bij haar ben te vallen. Ik heb haar al meerdere malen gezegd 'mam, dat doen we niet meer hè?'
Maar op een of andere manier vindt ze de grond interessant, zo ook nu weer heeft ze de weg omhoog de grond opgezocht. Gelukkig kost het tot nu toe alleen maar volle inlegkruisjes en natte broeken van het lachen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten